آخرین عناوین

چهارشنبه 8 فروردين 1397-18:43 کد خبر:50995

برگزاری اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۹۷ با حضور معاون درمان وزیر بهداشت

اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۹۷ با حضور معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به مازندران در اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۹۷ گفت: اتمام بازنگری خدمات پايه که در برنامه ششم توسعه آمده است از اولويت هاي وزارت بهداشت است.

وي افزود : امور اجرايي بايد در قالب قانون صورت پذيرد و ما بايد پاسخگوي قوانين باشيم .

جان بابایی با تاکید بر بازنگری خدمات پایه سلامت جهت پوشش بیمه‌ای خدمات پرتواتر در جهت حمایت و حفاظت مالی از بيماران بويژه بيماران خاص خبر داد و اظهار داشت: حدود ۵۶۰۰ خدمت پايه داريم که با همکاري و تاييد انجمن‌ها و گروه‌هاي تخصصي و فوق تخصصي تا کنون ۱۳۰ خدمت را بازنگري و از ليست بيمه خارج کرديم و ان شاءالله  تا پايان سال ۹۷ حدود ۳۰۰ خدمت پايه بازنگري خواهد شد.

جان بابایی با بیان اینکه از اولویت های دیگر معاونت درمان وزارت بهداشت تدوین گایدلاين ها و استانداردهاي خدمت است، گفت: تاکنون ۶۱ گايدلاين و راهنماي باليني آماده شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت  با اشاره به اینکه یکی از وظایف حوزه درمان ارزان کردن هزینه درمان برای مردم است تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در کاهش هزينه‌هاي درمان اصلاح ساختار نظام درمان کشور است که اين امر مهم با کاهش تقاضاي القايي در برخي خدمات پر هزينه، سطح بندي خدمات بر اساس لايه بندي بيمارستان ها و متناسب با آن اختصاص تجهيزات و نيروي انساني مناسب و تدوين شده است كه انشالله بزودي آيين نامه ي آن ابلاغ خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آئین نامه مراکز جامع توانبخشی ، از ابلاغ خدمات طب تسکینی و مراقبت های در منزل خبر داد و  گفت: در حوزه مدیریت خدمات ناباروری نیز ، آيين‌نامه مربوط به ساماندهي مراکز بر اساس استانداردهاي جهاني به زودي ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه، ارتقای اورژانس‌ها را از دیگر اولویت‌های این معاونت در سطح کشور ذکر کرد و بیان داشت : تکمیل شبکه‌های اورژانس ۱۱۵ همراه با افزايش مهارت تيم‌هاي اورژانس پيش بيمارستاني، بهبود فضاي فيزيکي و نيروي انساني  و تجهيز آمبولانس ها به مانيتور از مهمترين اولويت‌هاي معاونت درمان است.

جان بابایی با اعلام این که به منظور دستیابی به اطلاعات به روز سرطان، از این پس هر بیمار سرطانی از طریق يک کد شناسايي که در سامانه يکپارچه مديريت سرطان ثبت خواهد شد و در سراسر کشور قابل شناسايي است گفت : اين موضوع براي ساير افراد داراي بيماريهاي مزمن مانند بيماران مبتلا به MS نيز انجام خواهد پذيرفت.           

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :