آخرین عناوین

چهارشنبه 8 فروردين 1397-19:4 کد خبر:50996

بازدید معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان های ساری

معاون درمان وزیر بهداشت همراه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان های فاطمه زهرا، امام و بوعلی ساری ديدن کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت همراه با رئیس و اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان هاي فاطمه زهرا، امام خميني (ره) و بوعلي ساري ديدن کردند.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفری به استان مازندران به همراه سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درماني مازندران و معاونين دانشگاه علوم پزشکي مازندران، از مرکز تخصصي و فوق تخصصي قلب فاطمه زهرا(س) و بيمارستان هاي امام خميني(ره) و بوعلي ساري بازديد کرد.

قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان های ساری از مراجعه بیش از یک ميليون نفر به مراکز بهداشتي و درماني کشور در ايام نوروز امسال خبر داد و گفت: در همين مدت بيش از ۲۰۰ بيمار با بالگرد به مراکز خدماتي و درماني منتقل شدند.

وی افزود: اورژانس های ۱۱۵ کشور تاکنون ۱۲۰ هزار ماموریت انجام داده که بیش از ۳۰ درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده که بخشی از مصدومین درمحل درمان و بخش عمده ای از مصدومين هم به مراکز درماني انتقال داده شدند.

معاون درمان وزرات بهداشت با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی کشور انجام شده است ، گفت:از این تعداد ۱۷ هزار مورد مربوط به اورژانس و ۱۳ هزار مورد نیز غیر اورژانسی بوده است و این آمار نشان مي‌دهد که بيمارستان هاي کشور در اين ايام فعال بوده و کادر درماني بصورت فعال در بيمارستان ها حضور دارند.

جان بابایی اظهار کرد:بالغ بر ۸۵۰ پزشک متخصص مقیم دربیمارستانهای کشور داریم که این آمار جدا از پزشکان آنکال و حضور پزشکان عمومی است.

وی  در خصوص ارائه خدمات بهداشتی درمانی در روستاها، بیان کرد: در مورد مراکز بهداشتی درمانی روستایی حداقل ۵۰ درصد مراکز بهداشتی و درماني روستاها باز بوده و به مردم و مسافران نوروزي خدمات ارائه مي‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره فعالیت مرکز قلب مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۱ عمل جراحی باز و بیش از ۱۵ مورد خدمات آنژیوگرافی اورژانسی و بيش از ۴۰ مورد خدمات آنژيوگرافي غير اورژانسي در اين مرکز صورت گرفته است.

وی همچنین  به فعالیت بیمارستان های مازندران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تمامی بیمارستان های استان در حال انجام خدمات رساني به بيماران و مراجعين به بخش هاي مختلف مراکز درماني هستند و دانشگاه علوم پزشکي مازندران به عنوان دانشگاه نمونه در اين مدت خدمات سرپايي خود را متوقف نکرده است.

جان بابایی با اشاره به فعالیت کلینیک طوبی در مرکز مازندران از فعالیت این کلینيک با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص خبر داد و گفت: تيم هاي مختلفي از وزارت بهداشت به منظور بررسي کيفيت خدمات ارائه شده به مردم به صورت رسمي و سرزده از مراکز استان ها بازديد مي كنند و البته همكاران ما در دانشگاه ها هم اين بازديد ها را دردستور كار قرار داده اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :