آخرین عناوین

شنبه 21 تير 1393-23:12 کد خبر:517

انتقاد مجدد نماینده نوشهر و چالوس و کلاردشت از محیط زیست مازندران:

محیط زیست مانع انتقال برق به روستای «کهنه ده» کجور است

نماینده نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره محیط زیست مانع از انتقال برق به روستای کهنه ده کجور است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم احمدی‌لاشکی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات روستای «بَرکَن» بخش کجور با بیان این‌که حرف‌هایی که مردم این روستا درباره مشکلاتشان عنوان کردند، حق است و باید پیگیری شود اظهار داشت: راه روستایی برکن و نیز ورودی روستاهای بین، کُلیَک و  کهنه ده که در مجاورت روستای برکن قرار دارند نسبت به گذشته بهتر شده است اما باید تلاش بیشتری شود تا به یک راه دسترسی استاندارد تبدیل شود که در این‌باره نقش مردم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در صورت تحقق اعتبارات از محل ماده 180 و قطعی شدن آن، مبلغ 200 میلیون تومان برای آسفالت روستاهای بین و برکن در نظر گرفته شد و در حال حاضر نیز درصدد اخذ موافقت‌نامه با پیمانکار این پروژه هستیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر که هوا مناسب است باید عملیات آسفالت این روستاها انجام شود چرا که با آغاز فصل بارش و بارندگی امکان کار کردن به جهت اینکه آسفالت‌ریزی خوب انجام نخواهد شد وجود ندارد.

وی درباره مشکل برق روستای کهنه ده اظهار کرد: برای این منظور اعتبار 10 میلیارد ریال اختصاص یافت اما محیط زیست مجوز انتقال سیم‌های برق را از راه هوایی نمی‌دهد و مدعی است که به محیط زیست آسیب می‌رساند و تنها راه انتقال را از طریق زیرزمینی اعلام کردند که در آن صورت هم به منابع طبیعی آسیب می‌رسد.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: شرکت توزیع برق به تعداد بیست تیر چراغ برق برای اصلاح و جابه‌جایی تیرهای چراغ برقی که در این روستا مسیرش عوض شد تقبل کرده است و برای روشنایی فاز شب هم این شرکت آمادگی دارد تا سقف 20 میلیون تومان کمک مالی کند.

وی درباره برق‌های غیرمجازی که از سوی برخی افراد و بدون اطلاع اداره برق برای خود انشعاب گرفتند گفت: باید در این روستا آن دسته از افرادی که به‌طور غیرقانونی اقدام به گرفتن برق کردند با همکاری شورای محل جهت پیگیری اخذ کنتور برق به بخشداری و اداره برق مراجعه کنند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به مشکلات موجود پیرامون آب چهار روستای بین، برکن، کُلیَک و  کهنه ده اشاره کرد و افزود: مشکل آب این روستاها درصورت تخصیص اعتبارات لازم قطعا حل می‌شود و پروژه آب‌رسانی به این روستاها باید به‌صورت مجتمع انجام شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :