آخرین عناوین

شنبه 21 تير 1393-23:20 کد خبر:518

دبیر شورای راهبردی دانشگاه های مازندران:

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حجاب نقش‌آفرینی کنند

دبیر شورای راهبردی دانشگاه های مازندران از رسانه ها خواست تا در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش آفرینی کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، محمدرضا باقرزاده در جمع هیئت رئیسه، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم شهر با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: آن امام همام همه عمر پربرکت خود را در راه خدا سپری کردند اما در مدت کوتاه  زمان حکومت، صلح ، زمان شهادت و حتی تا امروز  بسیار مظلوم واقع شدند.

وی به موضوع اصلاح سبک زندگی پرداخت و گفت: دانشگاهیان موظف هستند در اصلاح سبک زندگی پیشگام باشند.

باقرزاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر نیز پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری توانست در برگزاری کارگاههای اصلاح سبک زندگی موفق باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر افزود: مسلمانان از گذشته به دنیای غرب نشان دادند که می توانند با قدرت فائقه و تدبیر و زبان حکیمانه دنیای آنان را به سلطه خود در آورند و غربی ها نیز فهمیدند که اگر بخواهند  مسلمانان را ساقط کند باید به نقطه ثقل آن نفوذ کند وبا آندلسی کردن سبک زندگی و ترویج منکرات بتوانند بر مسلمانان پیروز شوند.

باقرزاده افزود: حفظ حجاب و عفاف ستون و خیمه تمدن اسلامی و مرکز ثقل سبک زندگی اسلامی است.

رئیس واحد قائم شهر، دانشگاه را یک محیط معرفتی دانست و گفت: حضور دراین مکان باید با یک معرفت افزائی همراه باشد و تأکید کرد هر سخنی که در دانشگاه زده می شود باید با استدلال همراه باشد تا مخاطب را به اقناع برساند.

وی گفت:  تحّکم  غیراستدلالی در محیط دانشگاه جایز نیست واعتقاد ما براین است که در بحث امربه معروف و نهی از منکر آن چیزی که مقدم بوده امر به معروف است و دانشگاهیان باید به گونه ای عمل کند که آگاهی و عنصر باور را در آن جای دهند و بدنبال ترویج حیای معرفتی از سر هوشمندی و اخلاص باشند.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه های مازندران، نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در احیا حجاب و عفاف بسیار پر رنگ دانست و گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی جامعی صورت گیرد.

وی، پیرو فکر عمومی بودن را یک آسیب جدی و سم مهلک برای دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: برخی اوقات دانشگاه ها بجای اینکه فکر عمومی ایجاد ، تولید و عرضه نمایند از افکار عمومی  مسلط پیروی می کنند.

عضو دائمی هیئت امنا دانشگاه های آزاداسلامی مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاداسلامی عتاب و پندهای تمامی مسئولین دلسوز نظام را می پذیرد اما هویت دانشگاه آزاد، اسلامی است و به عنوان سربازان ولایت در دانشگاه نمی گذاریم  کسی با هر عنوان و شعاری این هویت مقدس را از آن بگیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :