آخرین عناوین

يکشنبه 22 تير 1393-13:38 کد خبر:520

مهدی جوزن

بهره گیری از فرصت های در اختیار برای توسعه استان

در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه ی کشور ،نظریه پایه توسعه ملی با توجه به ویژگی های مازندران، توسعه استان چند وجهی بوده و ماموریت ها و وظایف اصلی استان بر پایه....


خزرخبر - در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه ی کشور ،نظریه پایه توسعه ملی با توجه به ویژگی های مازندران، توسعه استان چند وجهی بوده و ماموریت ها و وظایف اصلی استان بر پا یه تولید و توسعه در فعالیت های مختلف اقتصادی – اجتماعی (کشاورزی، گردشگری، صنعت،...) و افزایش سهم استان در تعاملات ملی و فراملی استوار خواهد بود.

رسانه‌ها که بسترساز توسعه‌ کشور و استان هستند و «توسعه که بستر فاهمه است» بایستی در قالب نقش‌های متفاوت، اهداف کلان توسعه‌ای کشور را محقق سازند‌. اصحاب رسانه بایدبه صورت مستمر رایزنی کنند و مشکلات مازندران را مطرح کنند که بسیار به پیشرفت استان کمک خواهد شد.

رسانه ها نماینده افکار عمومی هستند رسانه ها هم می توانند مشکلات و نقاط ضعف ها را ببینند و هم برای حل آنها راهکار ارائه دهند.

تبلور افکار عمومی را در رسانه ها می توان دید و مسوولان استان هم باید در حد توان برای همراهی با رسانه ها در جهت اطلاع رسانی و روشنگری تلاش کنند.

یکی از برنامه ها برای شناسایی مشکلات و کمبودهای استان میتواند انجام سفرهای شهرستانی مسئولین ارشد استانی باشد.
با توجه به آثار خوب سفرهای شهرستانی عمده مشکل شهرستان های استان هم در روستاها و هم در شهرهای استان در نظر گرفته میشود.

سهم رسانه‌های جمعی در توسعه محدود به دو حوزه است‌: 1- فراهم کردن اطلاعات فنی درباره‌ مشکلات توسعه در پاسخ به درخواست‌های محلی 2- توزیع اطلاعات درباره‌ موفقیت‌های خود جوش در گردهمایی محلی و استفاده از تجارب
رسانه‌ها‌، توانایی درک مسیر حـرکت جامعـه را به افراد و آحاد جامعه می‌دهند.وبا کاهش پیچیدگی ارتباطی میان مردم و مسؤولین و مردم با مردم به ایجاد وفاق اجتماعی کمک مـی‌نمایند‌.

رسانه‌ها ابزارهای ارزشمندی در اختیار دارند که باید در مسیر توسعه به کار گرفته شود.

دولت یازدهم در راستای هدف مشترک رسانه یعنی ارتقای سطح آگاهی جامعه، بر آن است تا از رفتارهای صرفاً تبلیغی، ‌آمار سازی، فرافکنی و مخفی‌کاری بپرهیزد و با ارائه تحلیل‌های سازنده مبتنی بر حقایق و پذیرش نقدهای سازنده، مردم را در تصمیم‌سازی‌‌‌های خویش شریک گرداند.رسانه ها در راستای اجرای سیاست‌های فرهنگی دولت، باید شفاف سازی،‌ قانونی‌گرایی و احترام به حقوق مردم را سرلوحه کارهایشان قرار دهند و رسانه و مطبوعات را مانند یاری دلسوز و نماینده افکار عمومی، در توسعه شریک گردانند.

توسعه پایدار باید برای جوامع شهری در آینده در نظر گرفته شود، به صورتی که علاوه بر اینکه مشکلات شهرهای بزرگ را حل می‌کند، از به خطرافتادن زندگی نسلهای آینده جلوگیری به عمل آورد. توسعه پایدار باید در جهتی حرکت نماید که از منابع به صورت عاقلانه و اندیشمندانه استفاده شود و زندگی نسلهای آینده را به خطر نیاندازد.

مازندران از نظر آمار تورم، ازنرخ 45 درصد اواخر سال 92 اکنون به 26.7 درصد رسیده است و خوشبختانه تورم در استان وضعیت بهتری دارد وشاید همدلی، همکاری، نظارتها و مدیریت منسجم سبب شده که وضعیت مازندران از نظر تورم بهتر باشد.

بنا بر این باید از بخش خصوصی به عنوان محور توسعه استفاده کرد.

محورهای توسعه مازندران احصاء شده است باید از فرصتی که در اختیار داریم برای توسعه استان بهره گیریم و در پایان با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید اقتصاد مقاومتی را جدی گیریم و به آن اهمیت دهیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :