آخرین عناوین

جمعه 10 فروردين 1397-13:29 کد خبر:52013

مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

سامانه بارشی فردا وارد مازندران می‌شود

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار به فعالان دریای خزر در روز جاری، گفت: سامانه بارشی فردا وارد مازندران می‌شود،که ضمن کاهش محسوس دما، بارش‌ها در استان افزایش خواهد یافت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، محمد رضا رضوی اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی، جوی و اقیانوسی از بعدازظهر امروز دهم فروردین همزمان با عبور سامانه جوی ناپایدار از منطقه، شاهد وزش باد شدید از سمت شمال و شمال غربی خواهیم بود.

وی مواج شدن دریای خزر را از پیامد‌های این سامانه ناپایدار اعلام کرد و افزود: اوج فعالیت این سامانه صبح شنبه خواهد بود که ضمن کاهش محسوس دما، بارش‌ها در استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه تا روز یکشنبه 12 فروردین کم و بیش تدوام خواهد داشت و از عصر یکشنبه بتدریج از میزان ناپایداری و ابرناکی کاسته می‌شود، افزود:در این مدت بیشینه سرعت وزش باد تا 72 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج نیز در مناطق نزدیک ساحل 3.7  متر و در فراساحل تا 4.5 متر خواهد بود.

رضوی به همه فعالان دریای خزر، صیادان کیلکا وماهیان خاویاری، تعاونی پره، شناور‌های گردشگری، دریابانی وحتی شرکت‌های کشتیرانی و نفتی توصیه کرد در این مدت از فعالیت در دریاخودداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :