آخرین عناوین

شنبه 11 فروردين 1397-12:24 کد خبر:52024

مدیرکل منابع طبیعی مازندران هشدار داد:

نابودی عرصه‌های منابع طبیعی با تصویب یک طرح چالشی و غیرکارشناسی

مدیرکل منابع طبیعی مازندران هشدار داد: طرحی را که نمایندگان مجلس در حال تصویب دارند از نظر کارشناسی صحیح نیست، اگر به تصویب برسد شرایط را برای نابودی عرصه‌های منابع طبیعی هموار می کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، ستار بابایی اظهار داشت: طرحی را نمایندگان مجلس در حال تصویب دارند تا افرادی که در اراضی منابع طبیعی  اقدام به ساخت‌وساز کردند با پرداخت جریمه  می‌توانند به اقامت خود در آن محل ادامه دهند که اگر این طرح تبدیل به قانون شود همه مکلف به اجرای آن هستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نظر کارشناسی صحیح نیست، خاطرنشان کرد: این طرح اگر به تصویب برسد در آینده ممکن است شرایطی را برای نابودی عرصه‌های منابع طبیعی هموار کند و مسئولان باید نسبت به این موارد حساسیت داشته باشند و با پیشگیری و برخورد با عوامل نابودی عرصه‌های طبیعی زمینه‌ای را فراهم کنند تا از تعدی و تجاوز در آینده جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری با بحران کمبود آب مواجه هستیم لازم است که با جدیت برای جلوگیری از هدر رفت آب‌های روان اقدام شود اما در حالی که مازندران از استان‌های پربارش کشور است اما مدیریت آب‌های سطحی در این استان تاکنون انجام نگرفته و برای اینکه کشاورزی مردم مازندران آسیب نبیند باید نسبت به حفاظت جنگل‌ها و مراتع اقدام لازم صورت گیرد و با فرصت دادن به آب، سفره‌های زیرزمینی تقویت شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسافران نباید محیط طبیعت را دستخوش تغییرات خود کنند، یادآور شد: از مسافرانی که مازندران را برای مسافرت خود انتخاب می‌کنند خواستاریم تا از لحظه ورود تا زمان خروج از تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی تلاش کنند تا محیط طبیعت را آلوده نکنند و از روشن کردن آتش تا حد توان خودداری شود و اگر هم این امر رخ داد در لحظه خروج از مناطق تفریحی آتش را خاموش کنند.

بابایی افزود: در صورت بروز حادثه در مناطق تفریحی جنگلی، مسافران و شهروندان می‌توانند به اولین واحد حفاظتی مراجعه یا با سامانه 1504 برای برطرف کردن آن مشکل تماس حاصل کنند.

وی اظهار کرد: با تعامل و مصوبه‌ای که با دادگستری و استانداری صورت گرفت، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، منابع طبیعی می‌تواند با متخلفان برخورد کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری گفت: در سال گذشته آمار قاچاق چوب در مازندران روند افزایشی داشته که امیدواریم در سال جدید با همکاری تمامی دستگاه‌ها رقم این آمار کاهش پیدا کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :