آخرین عناوین

شنبه 11 فروردين 1397-18:37 کد خبر:52032

نماینده شرق مازندران دست بردار نیست:

گلایه نامه شاعری به استاندار در انتقاد از سریال پایتخت

نماینده شرق مازندران درمجلس بعد از انتشار نامه‌ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما در انتقاد از محتوای سریال پایتخت، بلافاصله در نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار مجدداً از پایتخت انتقاد نمود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از عبارت، شاعری نماینده شرق مازندران و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بعد از انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی عسگری رییس سازمان صداوسیما در انتقاد از محتوا و شیوه ساخت سریال نوروزی پایتخت، بلافاصله نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار مازندران منتشر کرد و مجدداً از پایتخت انتقاد نمود.

متن این نامه که در اختیار عبارت قرار گرفته بدین شرح است:

جناب مهندس اسلامى

استاندار محترم مازندران

با سلام و احترام

ضمن عرض تبريك سال نو و عيد نوروز كه مقارن با ماه رجب و ولادت با سعادت اميرمومنان على (ع) شده است، همانگونه كه استحضار داريد پنجمین فصل از سريال پايتخت از ابتداى سال جديد بعنوان يكى از پرمخاطب ترين سريال هاى ايرانى از رسانه ملى در حال پخش است.

به اعتقاد بنده اين سريال متاسفانه بدون مطالعه كافى و با درك بسيار سطحى اقدام به معرفى فرهنگ، رفتار، لهجه، تمايلات، نگرش ها و ارزش هاى مردم شريف و انقلابى مازندران نموده است. سازندگان و تهيه كنندگان فيلم خواسته يا ناخواسته با تمسخر و طنز پردازي هاى بسيار ناشيانه و با استفاده نابجا و غيرحرفه اى از مفاهيم، اصطلاحات، ضرب المثلها، آداب، سنن و گويش مازنى، فرهنگ اصيل مازندرانى را مورد تهاجم قرار داده و ايراني هاى عزيز را در سراسر كشور خنداندند اما با چه بهايى؟!

به بهاى بى هويت سازى مازندراني ها بويژه جوانان عزيز؟ غافل از اينكه مردم اين خطه همواره در دفاع از فرهنگ اصيل اسلامى و ايرانى و دفاع از انقلاب و حريم ولايت سرامد و پيشتاز بوده و خواهند بود؟

متاسفم از اينكه در ابتداى سال جديد صدا و سيما تهاجم گسترده فرهنگى عليه فرهنگ فاخر مازندراني كه بيش از ده هزار شهيد در دفاع از مرزهاى فرهنگى و جغرافيايى ايران اسلامى تقديم نموده اند و بيشترين شهيد مدافعين حرم را نثار اين مرز و بوم كرده صورت گرفته است.

سوال بنده اين است آيا نسبت دادن قاچاقچى كالا به اين مردم جفا نبود؟

آيا اين مردم را ساده لوح دانستن بى انصافى نبود؟

آيا مردم مازندران را عقب مانده و غيرمدنى معرفى كردن بى عدالتى نبود؟

آيا مردم مازندران يک مشت آدم هاى  خالى بند، كم سواد و دنيا نديده اند؟

آيا اين نسبت هاى ناروا و ده ها حرمت شكنى ديگرى كه در حق اين مردم روا داشته شده در چارچوب منشور حقوق شهروندى تعريف شده است؟

آيا براى جلب مخاطب و ايجاد نشاط اجتمايى گذر از مرزهاى فرهنگى يك ملت مجاز است؟

اينجانب به نمايندگى از مردم هميشه قهرمان مازندران مراتب اعتراض خود رابه ريیس محترم سازمان صدا و سيما اعلام کردم و از جنابعالى به عنوان نماينده عالى دولت و مدافع حقوق شهروندى مي خواهم جانانه از حريم اجتماعى و فرهنگى اين مردم پاك و انقلابى دفاع نموده و نسبت به توقف يا اصلاح سريال موهن پايتخت اقدام فورى بعمل آوريد.

با تشكر

على محمد شاعری

نماينده مردم شريف شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ابراهیم
    سه شنبه 14 فروردين 1397-1:0


    اتفاقا با این سریال مازندرانی ها دوست داشتنی شدن اقای نماینده . قبل از سریال پایتخت 1 مازندرانی ها ادمهایی بودن که سر توریستها را کلاه میگذاشتن و بی فرهنگ بودن و غیر قابل اعتماد . مگه در این استان زندگی نمیکنی اقای نماینده