آخرین عناوین

شنبه 11 فروردين 1397-21:52 کد خبر:52038

روابط عمومی فرمانداری رامسر تیشه به ریشه می زند :

تناقض در حرف و عمل از فرماندار رامسر تا زیرمجموعه تحت امرش

جناب استاندار؛روابط عمومی فرمانداری رامسر بیش از اینکه بر اساس اصول حرفه ای یک روابط عمومی رفتار کند و نقطه قوت سازمان باشد به نقطه ضعف بدل شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، جمعی از خبرنگاران رامسر در پی آنچه که بی احترامی فرماندار نسبت به خود خوانده اند نامه ای خطاب به استاندا مازندران نگاشته اند.

متن نامه به شرح زیر می باشد.

با سلام و احترام خدمت مهندس اسلامی استاندار محترم مازندران

درپی بی اعتنایی های مکرر روابط عمومی فرمانداری رامسر نسبت به اطلاع رسانی رویدادها به اصحاب رسانه و گوش شنوا نداشتن فرماندار این شهرستان  برآن شدم تا این نامه سرگشاده را برایتان بنویسم تا شاید وضعیت موجود رامسر بهبود یابد:

کانال اطلاع رسانی خبرنگاران فرمانداری رامسر، غروب هفتم فرودین پیامی به منظور دعوت از خبرنگاران برای پوشش خبری حضور استاندار در رامسر ارسال کرد ، بر اساس محتوای پیام ، روابط عمومی رامسر گفت: اسلامی 8 صبح برای بازدید از اقدامات نوروزی ستاد خدمات سفر در رامسر حضور خواهد یافت و در ساعات اولیه صبح در حالی که نگارنده در محل اعلام شده حضور داشت ،  روابط عمومی مجددا با انتشار پیامی می گوید این سفر با تاخیر انجام خواهد شد که" متعاقبا اطلاع رسانی می شود "، محمد اسلامی با تاخیر به رامسر رسید .

اما " متعاقبا" هیچ خبری مبنی بر اینکه استاندار در ساعات پایانی روز در رامسر حضور یافته است ارسال نشد و این معضل برای چندمین بار تکرار شد .

روابط عمومی که باید مرجع و منبع اصلی انتشار خبر و اطلاع رسانی در فرمانداری باشد در نهایت بی مسئولیتی و با توجه به تماس نگارنده در سکوت محض و در کمال غیر حرفه ای بودن به دنبال انحصار رویداد ها در شهر پیش می رود ، گویا روابط عمومی و مدیر مربوطه در این بخش آنقدر ذینفع است که صرفا  حضور خبرنگاران متبوع خود را تحمل می کند و لا غیر .

قسمت با اهمیت موضوع آنجایی است که فرماندار رامسر محمد آزاد در ایام دهه فجر ، در جلسه شورای اداری بهمن ماه و روزهای منتهی به پایان سال عدم اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب را ظلم به نظام خواند و حالا رفتار های متناقضی از این دست که نشان از عدم همخوانی حرف و عمل در راس مدیریت رامسر  دارد .

جناب استاندار همانطوریکه مستحضرید هر رسانه ای با نگرش ، زاویه دید ، دیدگاه  متفاوت و جذابیت های رسانه ای خاص توجه افکار عمومی را به خود جذب می کند و  به روایت دستاوردها می پردازد ، بنابراین ایجاد مانع برای نماینده رسانه و افکار عمومی به منزله بی توجهی تام به بخشی از مخاطب ، که دنبال کننده ان هستند به حساب آمده و نادیده انگاشتن قانون مطبوعات نیز است.

همچنین از سویی  دیگر خبرنگار در برابر مخاطب و مدیر رسانه خود باید به دلیل عدم پوشش خبری یک رویداد  پاسخ گو باشد، علاوه بر آن حضور یک مسئول آن هم در سطح نماینده عالی دولت در استان بهترین فرصت برای طرح سوالاتی به شمار می رود که قطعا برخاسته از رصد افکار عمومی ، نیاز مخاطب و رویکرد مدیران رسانه است .

روابط عمومی  فرمانداری رامسر بیش از اینکه بر اساس اصول حرفه ای یک روابط عمومی رفتار کند و نقطه قوت سازمان باشد به نقطه ضعف بدل شده است .

بر همگان روشن است که روابط عمومی فعالیتی آمیخته از فن و هنر و آیینه تمام نمای  مدیریت سازمان است ، که باید اخلاق مدار و هوشمند باشد تا در فضای رقابتی حرفه ای عمل کند .

جناب مهندس اسلامی زمانی می توانیم به دنبال تحقق چشم اندازهای فرهنگی اقتصادی ، سیاسی و انتقال دستاوردها  باشیم که به هر روزنامه نگار یا خبرنگار در جامعه خبری احترام بگذاریم .

از این رو در دنیای امروز و با توجه به حساسیت ها و چالش های گوناگون این خبرنگاران هستند که نقش هدایت افکار عمومی را با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارند انجام می دهند.

امید است با توجه به اهمیت اطلاع رسانی ، شرایط حساس کشور در این برهه از زمان و مخاطبانی فعال و متنوع که در لحظه به رویدادها در فضای مجازی و واقعی واکنش نشان می دهند و با انتخاب گزینشی رسانه را انتخاب میکنند ، باید بیش از پیش به اهمیت این موضوع توجه و دستورات لازم برای بهبود این وضعیت از جانب شما صادر شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :