آخرین عناوین

يکشنبه 12 فروردين 1397-13:16 کد خبر:52041

معاون منابع‌طبیعی مازندران-منطقه ساری اعلام کرد:

آماده‌باش نیروهای منابع طبیعی مازندران در روز طبیعت

معاون منابع‌طبیعی مازندران-منطقه ساری گفت: تمامی نیروهای اداره کل منابع طبیعی در روز طبیعت برای مدیریت در جنگل‌های سطح مازندران حضور دارند و در حالت آماده‌باش هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،محمدرضا جهان‌آرا امروز درباره روز طبیعت و حضور مسافران در طبیعت مازندران اظهار داشت: برای روز طبیعت شاهد حضور مردم در جنگل‌های سطح مازندران هستند که لازم است در این روز با توجه به توصیه‌ها و هشدارها شاهد آسیبی به جنگل نباشیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که افراد باید به آن توجه کنند این است که از روشن کردن آتش در جنگل‌ها پرهیز و درصورت ضرورت حتما نسبت به خاموش شدن اطمینان حاصل کرده و سپس منطقه را ترک کنند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-منطقه ساری به آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح جنگل‌های استان اشاره کرد و افزود: تمامی نیروهای ما درگیر مهار و اطفای حریق شدند و این موضوع سبب شده از وظایف اصلی خود بازبمانند.

جهان‌آرا با بیان اینکه مسافرانی که وارد طبیعت مازندران می‌شوند لازم است از قطع سرشاخه‌ها و نهال‌ها خودداری کنند، تصریح کرد: توصیه ما این بوده که مسافران در داخل پارک‌ها مستقر شوند؛ چراکه هرجای جنگل تفرج‌گاه نیست و جنگل یک اکوسیستم زنده است که علاوه بر درختان موجودات زنده بسیاری در آن زندگی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه تمامی نیروهای اداره ‌کل منابع طبیعی در روز طبیعت برای مدیریت در جنگل‌های سطح مازندران حضور دارند و در حالت آماده‌ باش هستند، تصریح کرد: نمی‌توان برای هر درخت یک نگهبان گذاشت باید خود مردم مدیریت کنند تا شاهد مشکلی نباشیم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران-منطقه ساری با تأکید بر اینکه یکی از شاخص‌های اصلی تمدن بشری امروز حفظ و توسعه منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: لازم است همه افراد جامعه در این زمینه کوشا باشند و در صورت مشاهده مشکلی موارد را به سامانه 1504 اطلاع دهند تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :