آخرین عناوین

يکشنبه 12 فروردين 1397-13:58 کد خبر:52042

انتقاد نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

برگزاری کنسرت‌های مبتذل در مازندران با هدف ترویج بی‌غیرتی

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان گفت:برخی کنسرت‌ها در مازندران با هدف ترویج بی‌غیرتی برگزار می‌شود و مسئولان متولی صدور مجوز استان باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، آیت‌الله سیدرحیم توکل شنبه‌ شب در بازدید از معتکفین مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) رامسر با تبریک به مناسبت ایام ولادت امیر مومنان علی(ع) و روز پدر و با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و جایگاه آن در دین مبین اسلام و با اشاره اهمیت این ایام از سوی بزرگان دین، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) و امیر مومنان علی(ع) و همه اهل بیت(ع) آیینه تمام عیار محبت و الگوی انسان در عصر حاضر هستند.

وی با اشاره به اینکه اعمال انسان درعلم اخلاق و بحث کلام از درون انسان نشات گرفته است، افزود: تمام اعمال انسان از درون انسان نشات گرفته است و دین‌داری و محبت در دین اسلام لازم و ملزوم هم هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ آیه 21 سوره احزاب و برخی صفات رفتاری نبی مکرم اسلام(ص) ، بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام در بسیاری از رفتارهای انسانی خود منحصر به فرد بودند ولی ایشان مصداق واقعی مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ...(سوره فتح آیه 29 ) هم بودند یعنی هم با محبت بودند و هم در مقابل کفار و ستمکاران شدیدترین اقدامات را انجام می‌دادند و این حب و بغض برای دین خدا بود.

این مسئول با اشاره به سیره زندگانی حضرت علی(ع) و یتیم‌نوازی ایشان، تصریح کرد: حضرت امیر مومنان علی(ع) هم در یتیم‌نوازی، کمک و یاری مستمندان و فقراء نمونه بودند ولی ایشان در جنگ با خصم و کفار بسیار سخت و حیرت آور بودند و این هم نشانه‌ای از دین‌داری امیر مومنان(ع) بود و آن حب و بغض‌ها برای دین خدا صورت می‌گرفت.

توکل در بخش دیگری از سخنان خود محبت بدون بغض در برابر دشمنان قرآن و اهل بیت(ع) را در فرد مسلمان ناقص دانست و تاکید کرد: فرد مسلمان باید برای حدود اسلامی و موازین دینی ارزش قائل شود و در برابر منکرات و باطل‌های جامعه اسلامی مواضع صحیح و بهنگام اتخاذ کند.

وی با انتقاد از برگزاری برخی کنسرت‌های مختلط و مبتذل در شهرهای مازندران، خاطرنشان کرد: این کنسرت‌ها در مازندران با هدف ترویج بی‌دینی و بی‌غیرتی در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود و باید مسئولان متولی این برنامه‌ها پاسخگوی عملکرد خود در صدور مجوز و برگزاری آن باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مازندران قدمگاه بیش از 10 هزار شهید گلگون‌کفن و پرورش دهنده سرداران و امیران سرافرازی چون شهیدبصیر، طوسی، سجودی، بلباسی و... هزاران جوان مشتاق مدافع حریم حرم اهل بیت(ع) است، بیان کرد: محافل لهو و لعب با ارزش‌های اسلامی و دینی مردم فهیم مازندران در تضاد است و این استان جای برگزاری این رفتارهای شنیع و ناهنجار نیست.

این استاد اخلاق در ادامه با انتقاد از دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و نظامی و امنیتی استان، اظهار کرد:ما مخالف برگزاری موسیقی اصیل ایرانی و اسلامی و حتی بومی استان نیستیم اما حضور این کنسرت‌ها را که در آن کشف حجاب می‌کنند و حرکت‌های موزون را ترویج می‌کنند تحمل نمی‌کنیم و به دستگاه متولی هشدار می‌دهیم در مقابل این هنجارشکنی‌ها سکوت نکنند.

توکل با انتقاد از برخی مسئولان در حمایت از برگزاری برخی کنسرت‌ها و در حمایت از برخی شبکه‌های ارتباط جمعی و عدم فیلترینگ آنان، بیان کرد: این رفتار مسئولان نوعی فرار به جلو است و می‌خواهند از کوتاهی‌هایی که در طی دوران مسئولیت‌شان صورت گرفته شانه خالی کنند و این مباحث پوچ و بی‌اساس را بهانه این فرار خود قرار می‌دهند.

استاد حوزه‌های علمیه در پایان با اشاره به دیدار اخیر اعضاء مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب در اواخر سال 1396 ، گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی و گسترش این معضل در جامعه اسلامی برای معظم‌له بسیار دغدغه جدی است و باید برای رفع دغدغه‌های ایشان، همه مسئولان در همه رده‌های مدیریتی، در حوزه‌های مختلف کشور جهادی عمل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :