آخرین عناوین

يکشنبه 22 تير 1393-14:23 کد خبر:522

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

بیشترین مرگ و میر موتورسواران در ساعات تاریکی شب اتفاق می افتد

مدير كل پزشكي قانوني مازندران تعداد كشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافيكي را  49 نفر (47 مرد و ما بقی زن ) اعلام كرد و افزود: که در سه ماهه سالجاري تعداد  235 نفر در حوادث رانندگي كشته شدند كه از اين تعداد 21 درصد موتور سوار هستند. 


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان ، علي عباسي تصريح كرد: شهرهای بابل با تعداد 11 نفر و قاومشهر با 7 بيشترين و  شهرهای نور ، نوشهر، عباس آباد و تنکابن هر کدام با يك نفر كمترين تلفات موتور سوار را دارند .

شایع ترین گروه  سنی

وي خاطر نشان كرد: شایع ترین گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 20 تا 40 سال با آمار 54درصد فوتي و جوانان زیر 20 سال با 28 درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

تحصیلات متوفی

وي در خصوص تحصيلات متوفيان تصريح كرد: از كل متوفيات 92درصد داراي تحصيلات ديپلم و پائین تر هستند .

نوع وسیله درگیربا موتور

براساس این گزارش 54درصد کشته شدگان موتور سوار در برخورد با خودروی سواری  و برخورد موتور با موتور با 8درصد هستند.

شایع ترین علت فوت

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه 90 درصد علت فوت موتورسواران ضربه به سر و شکستگی های متعدد است یادآور شد 82 درصد از فوت شدگان در تصادفات موتورسیکلت ها راکبین تشکیل می دهند.

محل وقع تصادف

عباسي در خصوص محل وقوع تصادف موتورسواران گفت : 67درصد از موارد منجر به فوت در مسیرهای برون شهری اتفاق می افتد.

این مقام اجرایی استان با بیان اینکه حوادث ناشی از موتورسیکلت از مرگ و میر بالایی برخوردار است و اکثر قربانیان را جوانان تشکیل می دهند آموزش برای استفاده صحیح و بهتر از موتورسیکلت ، استفاده از کلاه ایمنی ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، نظارت بر حسن اجرای آنها ضروری و اعمال قانون است تا شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :