آخرین عناوین

يکشنبه 22 تير 1393-15:59 کد خبر:525

عضو حقوقدان شورای شهر ساری:

فروش قانونی زندان ساری،بیشترین سود را داشته است

عضو حقوقدان شورای شهر ساری با بیان اینکه فروش زندان ساری و انتقال آن در سلامت کامل و انجام امور قانونی بوده است افزود:شهرداری ساری بیشترین سود را از این فروش و انتقال کسب کرده است.


سید محمد آقامیری در گفتگو با خزرخبر گفت: در یکی از مصوبات سفر دولت احمدی نژاد به مازندران،مقرر شد که انتقال ساری انجام شود و چون مصوبه دولت بود در نتیجه باید دولت اعتبار آن را دولت پرداخت می کرد اما به علت عدم انجام این پرداخت از سوی دولت،متاسفانه این هزینه بر عهده مردم ساری افتاد .

وی با اشاره به اینکه در اواخر فعالیت شورای سوم که همزمان با سفر دولت به مازندران بود بار دیگر مصوب شد که در ساری موزه ای در مکان زندان ساری راه اندازی شود و بعد از انتقال زندان و تصویب اینکه در این مکان موزه ساخته شود ، اینجانب مخالف بوده ام و علتش این بود که پیشنهاد داده بودم چون موزه دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن در حال ساخت می باشد این موزه هم در کنار آن ساخته شود اما در نهایت با رای اکثریت اعضای شورا مصوب شد که مکان سابق زندان موزه شود.

آقامیری تصریح کرد: بعد از تغییر مدیریت در شهرداری با استدلال ها و دلایل جدید، مصوب شد که این موزه در مکان پیشنهادی یعنی در جوار موزه دفاع مقدس ساخته شود که در همین راستا زمینی خریداری شد تا موزه ساری در کنار موزه دفاع مقدس ساخته شود.

وی با اعلام اینکه زمین زندان با هماهنگی شورا و شهرداری تغییر کاربری داده شد که قیمت آن افزایش یافت و در مناقصه این زمین زندان 16میلیارد تومان فروخته شد و پول آن نیز به حساب شهرداری واریز شد اظهار داشت: چون تغییر کاربری انجام شده بود مالک جدید برای ساخت پاساژ و ملک مورد نظر خود،14 میلیارد تومان بابت دریافت پروانه به شهرداری پرداخت نمود یعنی ارزش افزوده داشت که جمعا 30 میلیارد تومان دریافتی از بابت این مکان نصیب شهرداری شد.

آقامیری با اشاره به اینکه الان مکان فوق  با کارشناسی های انجام شده و نقشه ای که مالک جدید ارائه نمود باید 6 هزار متر فضای سبز داشته باشد که این نیز ارزش افزوده برای شهرداری می باشد افزود:علت آنکه مالک کار خود را شروع نکرد این است که ضلع شمال شرقی آن که ساختمان اداره کل زندان ها بوده در اختیار شهرداری منطقه یک است که باید تخلیه شود و مالک کار خود را شروع نماید.

وی با بیان اینکه این شخص یا طبق پروانه ای که اخذ کرد شروع به ساخت و ساز می کند که مشکلی نیست و شهرداری هم سود خوبی عایدش شد و اگر هم ساخت و ساز نکند باز شهرداری سود خوبی کرده است خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی فقط به دنبال جو سازی های بی مورد و غیر معقول و غیر کارشناسی می باشند.

آقامیری همچنین اظهار داشت:به شهردار پیشنهاد شد که 30 میلیارد تومان حاصل از فروش زندان ساری در جایی به جز انتقال پادگان هزینه نشود و چون کار آزاد سازی پادگان و انتقال آن کار بزرگی است در نتیجه شهرداری زمین دیگری در کمربندی با اعمال ماده 8 تملک کرده و 8 میلیارد نیز هزینه کرده است ،تصریح کرد: با فروش زندان هم پادگان در حال آزاد سازی می باشد و هم اینکه زمینی خریداری شد که برای شهرداری دارای سرمایه بزرگی می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :