آخرین عناوین

سه شنبه 21 فروردين 1397-9:30 کد خبر:53190

نامه سرگشاده سه عضو شورای شهر قائمشهر به رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

چشم طمع عناصر معلوم‌الحال به نساجی شماره یک/آینده ویرانِ تنها میراثِ نساجی در مازندران

بعد از دریافت پیشنهاد از طرف سرمایه‌گذاران مختلف، بعضی ها مکاتبات غیراصولی و شتاب‌زده در واگذاری کارخانه داشته‌اند که باعث ایجاد اثر منفی در افکار عمومی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در لحظات آخر واگذاری کارخانه نساجی شماره یک قائم‌شهر در سال حمایت از کالای ایرانی، محمدعلی شیرسوار، احسان اسماعیلی و محمدنصیر متانی سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر قائم‌شهر در نامه‌ای سرگشاده به علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران از این اقدام به ‌شدت انتقاد کردند.

گفتنی است نساجی شماره یک قائم‌شهر به شهرداری این شهر واگذار شده بود

در متن این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید کارخانه نساجی شماره یک از طرف مجموعه مدیریت حضرتعالی به شهرداری قائمشهر واگذار شده است.

با توجه به اینکه کارخانه فوق از سال‌های قبل زیانده بوده است و همیشه سازمان گسترش صنایع از طریق کمک‌های مالی، بخشودگی و زمان دادن در پرداخت دیون ممتازه، پرداخت حقوق و دیگر مسائل مبتلابه کارخانه، رفع مشکل می‌کرده است لذا بعد از واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی به شهرداری، پرداخت کلیه دیون به هر نحو و به طرق مختلف، کامل و بدون کمک از نهاد، دستگاه و امثالهم پرداخت شده است.

با توجه به اینکه مدتی است بعد از دریافت پیشنهاد از طرف دلال و سرمایه‌گذاران مختلف، برخی اعضای شورا و هیأت مدیره  مراودات اداری و خصوصی و همین‌طور مکاتبات غیراصولی، منفعلانه و مهم‌تر از آن شتاب‌زده در واگذاری کارخانه داشته‌اند، باعث ایجاد دو اثر منفی در افکار عمومی و مدیریت دو حوزه شهرداری و کارخانه شد.

اول اینکه انگیزه، استقلال و نظم در مدیران،کارگران و متصدیان صنعت نساجی را مورد آسیب و تحت‌الشعاع قرار داده و بار کاهش تولید و درآمد کارخانه روی دوش شهرداری افتاده.

و دوم اینکه، سر و صدا و رفت و آمدهای عناصر معلوم‌الحال که چشم طمع به سرمایه این شهر را دارند را فعال کرده و با توجه به عدم کارکرد مناسب نمایندگان دولت در شهرستان ما که مسبوق به سابقه در نساجی شماره دو می‌باشد، به اسم سرمایه‌گذاری و بهانه‌های واهی، مثل: ایجاد تنش‌های اجتماعی و اعتصاب کارگری و غیرقانونی بودن سهام‌داری شهرداری، با نازل‌ترین قیمت و بدترین شرایط، شهردار و برخی اعضای شورا، هیأت مدیره و دایره ارتباطی نمایندگان مجلس و نماینده عالی دولت را تحت فشار آسیب‌ها و اعتراضات خیابانی قرار داده است.

لذا به جنابعالی هشدار و تذکر می‌دهیم، ضمن حمایت از قشر آبرومند و مظلوم کارگر و کارگرزاده شهرمان، در بازپس‌گیری کارخانه از شهرداری دقت نظر فرمائید که این سنگ بنای با ارزش شهری به مانند نساجی شماره دو که با همین روش به‌ جای احقاق حقوق مردم تنها برای عده‌ای سیاستمدار غیربومی عایدی داشته و سنگ بنای دلخوری و دلزدگی مردم این شهر را بنا نهاده برای بار دوم این شرمساری از مردم اتفاق نیفتد.

و در آخر از فرآیند بازپس‌دهی و دلالی‌گری موجود، تبری

و به مانند برخی شخصیت‌های منطقه و به‌ خصوص پس از منویات پدرانه و دلسوزانه حضرت آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرمان حاضر به بازپس‌دهی این سرمایه عظیم و آبروی چند دهه شهرمان نیستیم.

از جنابعالی و مسئولینی که به هر نحو توانایی و دغدغه این مردم را دارند، خواستار کارگشایی جهت ادامه سهام‌داری شهرداری و نظارت در بنگاه نساجی و جذب سرمایه و اشخاص کاردان در حوزه بنگاه‌داری را داریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :