آخرین عناوین

سه شنبه 21 فروردين 1397-17:5 کد خبر:53199

طرحی که قرار بود 2 ساله اجرا شود در آستانه 10 سالگی هنوز آماده نیست:

فرودگاه رامسر با 50سال قدمت در آستانه تعطیلی

شرکت هواپیمایی آسمان پس از سقوط هواپیمای تهران یاسوج ، دیگر ریسک حضور در رامسر را نپذیرفت و دو ماه است که به طور کلی فعالیتش در این فرودگاه قطع شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مرجع خبری رامسر ، آمارهای رسمی نشان می دهد که از 25 اسفند ماه سال 96 تا 18 فروردین ماه ساا 97 از مجموع 30 سورتی پرواز مسیر تهران - رامسر ، حدود 9 سورتی پرواز یعنی کمتر از یک ماه به علت بدی آب و هوا ، یا موانع در مسیر نشست و برخاست پروازهای منتهی به فرودگاه رامسر دچار تاخیر چند ساعته و یا آنکه لغو شده است.

شرکت هواپیمایی آسمان که بیش از 30سال در این فرودگاه فعالیت دارد، پس از سقوط هواپیمای تهران یاسوج ، دیگر ریسک حضور در رامسر را نپذیرفت و دو ماه است که به طور کلی فعالیتش در این فرودگاه قطع شد

شرکت هواپیمایی ایران ایر به تازگی در گزارشی اعلام کرده که مشکلات تاخیرهای چند ساعته و لغو پیوسته پروازها برای این شرکت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و ادامه این وضعیت به تعطیلی پروازها منجر خواهد شد و در صورت اجرایی شدن این گزارش ، فرودگاه رامسر بطور کامل تعطیل خواهد شد.

از سوی دیگر جمعی از مسافران و گردشگران در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از وضعیت موجود اظهار داشتند :‌ صرف نظر از تبعات زیانبار اقتصادی بابت لغو هر پرواز برای شرکت های هواپیمایی اما آنچه به حاد شدن این مساله می افزاید بی اعتمادی مسافران به ناوگان حمل و نقل هوایی در این منطقه است.

بر اساس این گزارش ، عملیات اجرایی طرح ملی توسعه فرودگاه رامسر با هدف بین المللی شدن آن از حدود 10 سال پیش با حضور وقت راه و شهرسازی در دولت احمدی نژاد آغاز شد و قرار بود به مدت 2 سال به بهره برداری برسد اما اکنون با صرف بیش از هزار میلیارد ریال این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده است.

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و 480 متر به 2هزار و 750 متر ، ساخت ترمینال جدید ، ساختمان های جانبی ، ‌اختصاص 40 هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهم ترین مشخصات این طرح بوده است.

اعتبار مورد نیاز برای تجهیز فرودگاه رامسر به سامانه ˈ آی ال اس ˈ (ILS) به منظور پیشگیری از لغو پروازها در شرائط بدی آب و هوا را بیش از 70 میلیارد تومان است که این سیستم در صورتی در فرودگاه نصب خواهد شد که بین المللی شدن فرودگاه رامسر محقق شود.

کارشناسان و متخصصان اعتقاد دارند که برای یک پرواز ایمن به سمت فرودگاه مقصد و نشستن در آن ، نیاز به دستگاه های ناوبری است که بتواند هواپیما را در شرایط بد آب و هوایی با ارتفاع و فاصله نزدیکی از سطح باند فرودگاه راهنمایی و هدایت کند.

این سامانه به هنگام کاهش دید افقی به دلایل مختلف همچون وجود مه ، باران، کولاک برف و پایین بودن ارتفاع سقف ابر برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجه ای می کند.

فرودگاه رامسر بیش از 55سال پیش ساخته شد که از قدیمی ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :