آخرین عناوین

سه شنبه 21 فروردين 1397-20:42 کد خبر:53205

جنجالی ترین جلسه شورای شهر ساری در سال 97:

موی سر و ابروهایم را می تراشم/اعتراض عضو شورا به افزایش چشم گیر فساد اداری در شهرداری ساری

اولین جلسه شورای شهر ساری حاشیه ها ، انتقادها و موارد خاصی داشته است که به قلم خزرخبر منتشر می شود.


به گزارش خزرخبر،اولین جلسه شورای شهر ساری حاشیه ها ، انتقادها و موارد خاصی داشته است که به شرح ذیل منتشر می شود.

*زلیکانی

علي اکبر زليکاني که انتقادش را با حضور نيافتن شهردار و معاونانش بويژه معاون شهرسازي در نشست هاي شورا آغاز کرد ، سپس به موارد ديگري مانند نامشخص بودن سرنوشت نيروگاه زباله سوز ، تصاحب زمين شهرداري توسط دهيار يکي از روستاها ، ناديده گرفتن مصوبات شورا و مشخص نبودن جزئيات بودجه پرداخت .

اين عضو شوراي شهر ساري ، مسئولان شهرداري را به بي توجهي و ` به حساب نياوردن ` شورا متهم کرد و گفت : به نظر مي رسد شورا بايد همانند دوره چهار ساله قبلي با اينگونه عملکرد شهردار تنها به حرف زدن اکتفا کند بدون اين که عملي در کار باشد.

وي ساختار شهرداري را فساد انگيز توصيف کرد و افزود : به نظر مي رسد اصلاح اين ساختار هم مانند نيروگاه زباله سوز ساري که قرار بود سال 97 به پايان برسد ، به نتيجه نخواهد رسيد.

زليکاني از بي توجهي شهرداري در تکميل نيروگاه زباله سوز و تعيين نکردن زمان مشخص براي بهره برداري در سال جاري انتقاد کرد و ادامه داد : هيچ اراده اي براي به سرانجام رساندن اين پروژه وجود ندارد و اين وظيفه رسانه هاست که دلايلش را پيگيري کنند.

ساخت نيروگاه زباله سوز در ساري به عنوان يکي از دو نيروگاه زباله سوز مازندران در اوايل دهه 80 در دستور کار قرار گرفت ولي کلنگ ساخت آن در سفر استاني دولت دهم بدون انجام مطالعات زيست محيطي و با حضور رئيس سازمان محيط زيست وقت به زمين زده شد و اقدام ديگري تا روي کار آمدن دولت يازدهم صورت نگرفت .

شهردار ساري دي ماه سال گذشته در کنفرانس خبري با رسانه ها با اعلام اين که طرح مطالعات زيست محيطي اين نيروگاه در سال 93 به تائيد سازمان محيط زيست رسيد و عمليات اجرايي آن به صورت عملي آغاز شد ، گفته بود که دولت تدبير و اميد به تمام و کمال بودجه تکميلي اين پروژه را پرداخت کرد.

اين نيروگاه بر اساس برنامه زمان بندي که سال 93 همزمان با آغاز عمليات اجرائي ارائه شده بود ، قرار بود تا پايان سال 96 به بهره برداري برسد ، وعده اي که محقق نشد و شهردار ساري هم در کنفرانس مطبوعاتي سال گذشته حاضر نشد زمان مشخصي را براي اين منظور مشخص کند.

ظرفيت اين نيروگاه زباله سوز حدود 450 تن در روز است . هم اکنون زباله شهر ساري که با شهرهاي اطراف حدود 500 تن در روز است با اعتبار سالانه 300 ميليارد ريال به 130 کيلومتري جنوب اين شهر در منطقه ييلاقي چهاردانگه دفن مي شود که بارها مورد اعتراض روستائيان اطراف واقع شده است.

از جمله مواردي که بايد اين نهاد پيگيري کند از دست دادن پلاژ شهرداري است که از سال 38 طي صورتجلسه اي به شهرداري ساري واگذار شد و تا اين لحظه هيچ اقدام قضايي جهت استيفاي حقوق از دست رفته مردم از طرف شهرداري صورت نگرفته است.

وي افزود : پلاژ شهرداري متعلق به شهرداري ساري است و در اين منطقه حتي روستائي تبديل به شهر شده ، اما ما زمين شهرداري را مي خواهيم . شهر ساري در طول تاريخ به عنوان يک شهر ساحلي شناخته مي شود و از دست دادن اين زمين ها قطعا مشکل ساز خواهد بود، اين حق مردم ساري بايد به آنان برگردد.

زليکاني گفت : زمين صفرآباد ساري در مساحتي نزديک به يک هکتار توسط دهياري اين روستا عليرغم اينکه سند زمين به نام شهرداري است ، فنس کشي و شخم زده شده و بعدا هم ادعاي مالکيت خواهند کرد و هيچ صدايي از شهرداري برنخاست.

وي سکوت شهرداري در قبال اين قضيه را غيرقابل قبول توصيف کرد و افزود : به نظر مي رسد احساس دين و مسئوليتي در عوامل شهرداري در اين زمينه وجود ندارد.

اين عضو شوراي شهر ساري گفت : پروژه مهم ديگر فاز دوم پارک ملل است ، پروژه اي که از سه سال پيش شروع شده و عليرغم اعلام آمادگي استانداري و دستگاههاي مربوطه اراده اي براي انجامش نيست.

زليکاني به سرانجام رساندن فاز دوم پارک ملل را از وعده هاي انتخاباتي معرفي و بر ضرورت توجه شهرداري براي تحقق آن تاکيد کرد.

نائب رئيس شوراي شهر ساري همچنين مديران شهرداري را به ناديده گرفتن مصوبات اين نهاد متهم کرد و گفت : عليرغم اينکه تصويب شد تهاتر بايد از شورا بگذرد ، اين کار صورت نمي گيرد در حالي که 70 درصد اتفاقات مالي در شهرداري در 20 روزه آخر سال گذشته در قالب تهاتر انجام شد.

و همچنين با وجود اينکه تصويب شد شهرداري گزارش هفتگي به شورا ارائه دهد، شهرداري اين کار را انجام نمي دهد.

زليکاني افزود : شورا مصوبه مي دهد و در کميته انطباق تصويب و به شهردار ابلاغ مي شود ، اما شهرداري حتي يک گزارش هم ارائه نمي دهد و در حالي که بر اساس مصوبه شورا ، شهرداري بايد گزارش هفتگي به شورا بدهد ، ولي در باره تهاترهائي که در روزهاي پاياني سال گذشته انجام شد تاکنون هيچ گزارشي به شورا داده نشده است .

وي يکي از انتقادات ديگرش را متوجه پروژه مسير قارن کرد و گفت : شهرداري بايد گزارش هفتگي از روند اين پروژه ارائه دهد تا به سرنوشت پروژه ساماندهي ترک محله گرفتار نشود.

زليکاني با تکايد بر اين که به نظر مي رسد اولويت هاي عوامل شهرداري با مردم و نمايندگانش فرق دارد ، از اين که شهرداري جزئيات بودجه را به اعضاي شورا ارائه نمي دهد ، انتقاد کرد .

وي با طرح اين پرسش که درآمدهاي شهرداري از کجاست؟ ، گفت : شهرداري به دنبال اين نيست که جزئيات بودجه در شورا بررسي شود ، در حالي که فقط کليات بودجه در شورا تصويب شده است.

بودجه شهرداري ساري با سازمان هاي تابعه آن براي سال جاري افزون بر 600 ميليارد تومان تعيين شده است.

زليکاني افزود : جاي سئوال دارد که شهرداري الان از کجا هزينه مي کند و درآمدهايش برچه مبنايي است ، در حالي که توجهي به کميته تطبيق و شورا نمي شود و بودجه ما را رد کردند و برايشان کاغذ پاره اي بيش نيست.

وي با اعلام اين که عوامل شهرداري از مظلوميت اعضاي شورا سو استفاده مي کنند ، گفت : اگر شهرداري خود را ملزم به انجام وظيفه در چارچوب قانون مي داند ، چرا مايل به بررسي جزئيات بودجه نيست و چرا وقتي هنوز جزيئات بودجه در صحن شورا هنوز بررسي و تصويب نشده ، هزينه مي کند.

* سعید نجاریان

سعيد نجاريان ، ديگر عضو شوراي شهر ساري نيز در اين نشست از ميزباني رايگان از مسافران نوروزي در اين شهر بر خلاف شهرهاي غربي مازندران انتقاد کرد .

وي با اعلام اين که برخي نقاط شهر ساري در ايام نوروز وضعيت نامناسبي داشت و مسير اصلي تردد گردشگران هم در اين مناطق بود ، افزود : از ورودي گردشگر به ساري بايد منابع درآمدي برنامه ريزي شود که اين اتفاق تاکنون نيفتاده است.

نجاريان گفت : برپايي بازارچه در ديگر شهرها منبع درآمدي براي شهرداري‌هاست ، اما ما مکان بازارچه ها را رايگان در اختيار يک فرد قرار مي‌دهيم که هزينه آن را از غرفه‌داران دريافت مي‌کند و عايدي هم براي شهرداري ندارد.

وي تاکيد کرد : اگر شهرداري مکاني را رايگان در اختيار کسي قرار مي‌دهد ، حق ندارد مبالغ کلان از غرفه‌داران دريافت کند.

*اسفنديارعشوري

اسفنديارعشوري ، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر ساري نيز گفت : کسب آمار گردشگران از طريق تردد شمار است و به افراد عبوري نبايد واژه گردشگر اطلاق کرد و با وجود ويژگي‌هاي طبيعي ، مازندران نقطه هدف گردشگري نيست.

وي افزود : بخش عمده ساحل ما در اختيار بخش‌هاي دولتي است و در دسترس گردشگران قرار ندارد از سويي هم گردشگر واقعي بايد از هتل استفاده کند و اسکان در مدارس و چادرهاي مسافرتي را نمي‌توان گردشگر محسوب کرد.

عشوري تاکيد کرد: گردشگري بايد در اقتصاد مردم منطقه تاثير داشته باشد که در ساري اينگونه نيست و به ازاي هر سه گردشگر بايد يک شغل ايجاد شود در حالي که مازندران در صدر استان‌هايي قرار دارد که معضل بيکاري در آن مشهود است.

* مدینه

&در سال 97 مبلغ 1200 میلیارد تومن به کل زباله سوز کشور تخصیص داده شده ،30 میلیارد برای زباله سوز ساری تصویب شده 10 میلیارد از طریق اوراق تا تابستان ارائه میشود.

&فونداسیون کارخانه زباله سوز تا خرداد تحویل پیمانکار چینی میشود انشالله تا آبان سازه زباله سوز به طور کامل آماده میشود.

*قاسمی

&چه اشکالی دارد در چهاردانگه و دودانگه سرمایه گذاری کنیم و با تقویت گردشگری سرمایه به ساری بیاوریم.

*یوسفی

&درسال ۹۶ رابطه کاری کمیسیون فرهنگی و معاونت فرهنگی مناسب بود.

&هنوز یک لایحه فرهنگی از شهرداری به شورا نیامده و انتظار داریم امسال این خلأ برطرف شود.

&شورا نباید از وظیفه نظارتی اش بگذرد. مارا بی خبر نگذارید آقایان.

&طرح دوفوریتی الزام شهرداری برای تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی ارایه میشود.

*نقیبی

&در سه ماه آینده ادامه مسیر پل کابلی عملیاتی می باشد برخی افراد در حال تفکیک غیر قانونی زمین هادمی باشند که با اعمال ماده 9 سوء استفاده جلوگیری شود.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

* سريال پايتخت ، حسن ختام نشست شورا

نخستين نشست شوراي شهر ساري در سال جديد با ورود نائب رئيس اين شورا به موضوع سريال پايتخت 5 که در تعطيلات نوروزي از تلويزيون پخش شد به عنوان حسن ختام ، پايان يافت .

زليکاني در اين نشست از سازندگان سريال پايتخت 5 قدرداني کرد و گفت : موج سواري هائي در مورد اين سريال از سوي هم استاني ها صورت گرفت که البته جواب نمي دهد.

وي با اعلام اين که مردم از اين سريال رضايت داشتند ، افزود : لهجه مازندراني در اين سريال باعث افتخار ماست و علما و بزرگان و قهرمانان ما به اين لهجه صحبت مي کردند و مي کنند و حمله کنندگان به اين سريال نظر شحصي خودشان را اعلام کرده اند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :