آخرین عناوین

سه شنبه 21 فروردين 1397-22:17 کد خبر:53206

انتقاد استاندار مازندران:

از خرید و فروش مجوز مرغداری در بازار سیاه تا لزوم ایجاد دهکده توریستی در مازندران

استاندار مازندران با انتقاد از خرید و فروش مجوز مرغداری در استان، گفت: به صورت عملیاتی مجوز مرغداری صادر نمی‌شود ولی به راحتی در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، محمد اسلامی در نشست فعالان اقتصادی مازندران در سالن پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در استان مازندران تولیدکنندگان با کفایتی داریم.

وی با اعلام اینکه باید موانع تولید در استان مازندران برداشته شود، گفت: فعال اقتصادی در فرایند فعالیت پروسه طولانی برای دریافت مجوز طی می‌کردند که از 500 روز گذشته به 58 روز رسیده است و این 58 روز برای مواردی که نیاز به کمیسیون خاص دارد اعمال می‌شود، بسیاری از مجوز در مدت کوتاه‌تر صادر می‌شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه سال گذشته 300 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده تخصیص داده شده است،گفت: 30 درصد در روستاها و 70 درصد در شهرها توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تنها پولی که می‌تواند روستاها و شهرها را آباد می‌کند بحث ارزش افزوده است، خیلی از فروشگاه‌ها ارزش افزوده را دریافت می‌کنند ولی به دولت نمی‌دهند و باید دریافت شود.

اسلامی با اعلام اینکه در مازندران نیاز به اصلاح ساختار پولی و مالی داریم، گفت: از بازار سرمایه برای کسب و کار مازندران باید پول تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی با هلدینگ‌های بزرگ می‌توانند این کار انجام دهند، افزود: قدرت سهام و با افزایش بهره‌وری اقدامی اثرگذار است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه سند توسعه اقتصاد مازندران را گسترش دهیم، افزود: موسسات بزرگی در استان مازندران باید شکل بگیرد و اقدام بزرگ کردن و استفاده از منابع مردم ارزان‌ترین راه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید اقدامی برای خلق منابع دولت انجام دهیم، بخش‌های را به کمک بخش خصوصی اضافه کنیم و مهم‌ترین موتور اقتصادی باید به چرخش درآید.

اسلامی درباره وضعیت معادن در استان، گفت: فعالیت معدنی در استان مازندران تعطیل است، اسکن هوایی معادن انجام می‌شود، با اختیاری که قانون در اختیار ما داده است و با افزایش اختیار شورای معادن اقدامات ما در این حوزه شروع شده است.

وی با اعلام اینکه وضعیت واحدهای تولیدی به صورت واحدی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: تجارت و امور بین‌الملل نیاز داریم که در مقیاس بزرگ صادرات انجام شود.

استاندار مازندران یادآور شد: از ظرفیت دریای خزر و کشورهای حاشیه دریای خزر باید استفاده شود، روسیه آماده است و صنعت طیور باید صادرات با کیفیت داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه مدیران باید تحول رفتاری در کارکنان خودشان ایجاد کنند، افزود: دوره عدم پاسخگویی مدیران به مردم به اتمام رسیده است.

اسلامی با اشاره به اینکه زمینه افزایش انرژی در مازندران باید فراهم شود، گفت: کشاورزی ما باید علمی شود، توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از مباحث مهمی است که می‌تواند نقش مناسبی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه دهکده توریستی در استان مازندران باید ایجاد شود، افزود: با توسعه این بخش زمینه حفظ عرصه‌ها فراهم می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تمدن سازی، نیازهای فرهنگی و هنری باید برای مردم ایجاد شود، گفت: در بحث عمران شهری و روستایی بحث ساماندهی بافت فرسوده است، در 38 شهر استان بافت فرسوده داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی بافت فرسوده در خیابان قارن ساری در برنامه کاری قرار دارد و سرمایه‌گذار آن باید تعیین شود.

اسلامی با انتقاد از خرید و فروش مجوز مرغداری در مازندران، گفت: به صورت عملیاتی مجوز مرغداری صادر نمی‌شود ولی به راحتی این مجوز در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود.

وی خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نشان تجاری برای مرکبات و محصولات تولیدی کشاورزی تعریف شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :