آخرین عناوین

چهارشنبه 22 فروردين 1397-22:9 کد خبر:53226

برگزاری اولین جلسه ستاد اجرایی هفته سلامت سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

اولین جلسه ستاد اجرایی هفته سلامت استان با حضور نمایندگان معاونت های هشت گانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،اولین جلسه ستاد اجرایی هفته سلامت استان با حضور نمایندگان معاونت های هشت گانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام آماری از شاخصهای سلامت اظهار داشت: با راه اندازی سامانه ثبت الکترونیک ، ۷۰ میلیون نفر ثبت وضعيت شدند که يک ميليون و ۱۰۰ هزار نفر بيمار ديابتي ثبت شده و از اين تعداد ۱۶۰ هزار نفر مازندراني بوده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه سازمان جهانی بهداشت ، تا سال ۲۰۳۵ میلادی باید آمار مرگ و میر را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهیم اضافه کرد: برای تحقق اين موضوع بايد طرح پوشش همگاني سلامت که شعار امسال سازمان جهاني بهداشت مي باشد عملياتي شده و با تکيه بر خود مراقبتي و حساس کردن مردم به سلامت خود و خانواده ، نشاط اجتماعي و تحرک بدني به عنوان مولفه هاي سلامت بخش در دستور کار قرار بگيرد.

فرزاد گوهردهی مشاو رئیس دانشگاه و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه طی سخناني اين هفته را فرصتي مناسب براي اطلاع رساني دستاوردهاي دانشگاه در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود:هفته سلامت ، زمان مناسبي  براي پيش بيني و تدوين برنامه هاي معاونتها و عملياتي کردن اهداف دانشگاه در حوزه سلامت است.

وی ضمن تشکر از همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه در برگزاری هفته سلامت سالهای قبل ،خواهان مساعدت و مشارکت سایر معاونتهای این دانشگاه  در برگزاری باشکوه مناسبتهاي سلامت محور شد.

ایجاد و فعال سازی کارگروه هفته سلامت استان ، برگزاری نمایشگاه تغذیه سالم ، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگي و دانشجويي با عنوان صبحانه سلامت و برگزاري مسابقه نقاشي با موضوع شعار سال ۹۷ با عنوان سلامت براي همه در مدارس ابتدايي از جمله برنامه هايي است که قرار شد در طي هفته سلامت در سطح استان به اجرا درآيد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :