آخرین عناوین

پنجشنبه 23 فروردين 1397-8:40 کد خبر:53228

تیتر امروز گزارش می دهد:

چشم های خاموش جاده ها در مازندران

برخی از دوربین های ثبت سرعت جاده ای در مازندران با صرف هزینه های بالا برای راه اندازی اما خاموش می باشند و از ثبت تخلف سرعت غیر مجاز رانندگان عاجز هستند.


خزرخبر: دوربین های ثبت سرعت جاده ای چشم های بیدار جاده ها هستند تا با ثبت سرعت غیر مجاز رانندگان متخلف در جاده ها مانع بروز اتفاقات تلخ شوند، گرچه رانندگان همیشه به این موضوع معترض هستند و سرعت بالا در جاده های سراسری را ترجیح می دهند اما این دوربین ها عامل بازدارنده ای می شود تا حوادث جاده ای به حداقل برسد.

به طور کلی دوربین های کنترل سرعت انواع مختلفی دارند و ما نمی دانیم دوربین های ثبت سرعت جاده ای مازندران از کدام نوع هستند،اما این را می توان فهمید که برخی از دوربین های کنترل سرعت در استان خاموش می باشند.

این دوربین ها با هزینه نسبتا بالایی راه اندازی می شود و به همین دلیل نیز در اماکنی نصب می شوند که نیاز به آن محرز شده باشد، حال با این اوصاف چرا چشم هایی که باید برای ثبت سرعت غیر مجاز رانندگان باز باشد در خاموشی به سر می برند ؟

سرعت غیر مجاز همواره دلیل اصلی حوادث و مرگ و میر جاده ای بوده است پس بنابراین فعالیت این دوربین ها به خصوص در جاده های سراسری باید مهم طلقی شود،برای مثال می توانیم به دوربین های کنترل سرعت جاده قائم شهر به شیرگاه و جاده سوادکوه اشاره کنیم که در خاموشی به سر می برند.

در سال های گذشه گروه‌های تامین‌کننده ایمنی جاده‌های انگلیس با اشاره به انتشار آماری از سوی پلیس بریتانیا مبنی بر خاموش بودن نیمی از دوربین‌های ثبت سرعت در این کشور آنرا "بازی خطرناک" خواندند.

این را هم شوربختانه باید بگوییم که اکثر رانندگان در جاده های ایران تا ابزار های اعمال قانون را نبینند و برخورد قانونی شامل حالشان نباشد میل به رعایت موارد ایمنی جاه ای ندارند.

بنابراین دوربین‌های ثبت سرعت ثابت، راه موثری برای کاهش تلفات مرگبار هستند و مهم است که آنها فعال باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :