آخرین عناوین

جمعه 31 فروردين 1397-15:3 کد خبر:53357

ظهر امروز رخ داد:

جزئیات حادثه رانندگی در جاده دامغان – گلوگاه / آخرین وضعیت 14 مصدوم / اسامی حادثه‌دیدگان

بر اثر واژگون شدن یک دستگاه مینی‌بوس در جاده کوهستانی گلوگاه به دامغان یک نفر کشته و 14 نفر مصدوم شدند.

به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، صبح امروز بود که تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته زمین‌شناسی دانشگاه دامغان برای بازدید از روستای زیبای سرخ‌گریوه در نقطه صفر مرزی استان سمنان و مازندران دل به جاده زدند.

آنها با سه دستگاه ون راهی یک سفر علمی شده بودند، قرار بود این سفر پایان خوشی داشته باشد، آنها در تمام راه به کوه و خاک و تپه‌ها می‌نگریستند و با یکدیگر درس‌هایشان را مرور می‌کردند تا در پایان‌نامه‌های خود از این تجربه علمی بگویند.

نزدیک روستای ارضت پس از چشمه‌ای معروف به عبداللهی در نزدیکی سرخ‌گریوه، به ‌ناگاه یکی از خودروهای ون به اصطلاح عامیانه ترمز برید و بنا بر اظهارات راننده، او هر چه تلاش کرد نتوانست خودرو را کنترل کند و در نتیجه ون با کوه برخورد و واژگون شد.

بر اثر این حادثه دلخراش 15 سرنشین ون همگی دچار صدمات سطحی یا نیمه‌سطحی و شدید شدند، یکی از دانشجویان در دم فوت کرد و به ‌دلیل کوهستانی بودن و تردد زیاد در این مسیر، جهت رسیدگی سریع‌تر به مصدومان، 10 دستگاه آمبولانس هلال احمر و اورژانس از پایگاه‌های پاسند، نیالا، بندرگز، تیرتاش، خلیل‌شهر، زاغمرز و چشمه‌علی دامغان به محل حادثه اعزام شدند.

بنا بر اعلام اورژانس مازندران، این حادثه در ساعت 12:48 دقیقه به مرکز پیام استان گزارش داده شد، یعنی سه دقیقه پس از زمان وقوع حادثه.

* آخرین وضعیت مصدومان بستری‌شده در گلوگاه

رئیس بیمارستان ثامن‌الائمه گلوگاه گفت: از 15 مصدوم و یک فوتی حادثه، 10 نفر به همراه جوان فوت‌شده به بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه منتقل شدند.

پیمان سپهری تصریح کرد: به‌دلیل وخامت حال دو نفر از مصدومان، آنها را به بیمارستان امام بهشهر انتقال دادیم و اکنون 8 نفر در بیمارستان ثامن گلوگاه بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد.

وی درباره وضعیت مصدومان حاضر در بیمارستان گفت: مصدومان دچار شکستگی و ضربه به اندام‌ها شدند که در حال حاضر هیچ نگرانی در روند درمان آنها وجود ندارد.

* آخرین وضعیت مصدومان بستری‌شده در بهشهر

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: در حال حاضر، 6 مصدوم این حادثه در بخش اورژانس بستری هستند که جراحات سطحی یا عمیق و شکستگی مهره و اندام‌ها دارند، یکی از مصدومان به‌دلیل وخامت شرایط، در آی.سی.یو بستری است.

* عیادت معاون درمان مازندران از مصدومان

حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز عصر امروز با حضور در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) بهشهر و ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه ضمن عیادت از مصدومان این حوادث و گفت‌وگو با خانواده‌های آنها و قدردانی از زحمات کادر پزشکی، از آنها خواست تا رسیدگی به وضعیت مصدومان با استفاده از تمامی تجهیزات صورت بگیرد و اگر احیاناً نیاز به انتقال به مراکز دیگری است، موارد را برای هماهنگی به مرکز اطلاع‌رسانی کنند.

* اسامی مصدومان

براساس اعلام گزارش اورژانس 115 مازندران، مصدومان بستری‌شده در بخش اورژانس بیمارستان گلوگاه عبارتند از: محمدامین کرمی، رحمت رضایی، رضا ابراهیمی، سجاد بازدار، حسام درخشانی، رحمان حسن‌پور، امیرمحمد صفری و احمد عابدزاده.

مصدومان بستری‌شده در بخش اورژانس بیمارستان امام بهشهر عبارتند از: پیام بیگز، علی نورآبادیان، محمدعلی حسین‌زاده، سینا تولایی، علی گازرانی و احسان چیت‌ساز(بخش آی.سی.یو).

تنها فوتی حادثه که در دم جان باخت، علی خاکباز 21 ساله است که برای خانواده این جوان آرزوی صبر و شکیبایی و برای مصدومان حادثه نیز بهبود شرایط و سلامتی را خواهانیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :