آخرین عناوین

جمعه 31 فروردين 1397-15:8 کد خبر:53358

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد:

افزایش بیماری های غیرواگیر به دلیل تغییر سبک زندگی

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به دلیل تغییر سبک زندگی، بیماری های غیرواگیر در جامعه افزایش پیدا کرده است و باید کنترل شود.


به گزارش خزرخبر، حسین رنجبران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت ماه، هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار هفته سلامت «پوشش همگانی سلامت برای همه و درهمه جا» نامگذاری شده و به معنای عدالت محوری است، از اینرو فردی که در شهر و روستا زندگی می کند باید به مراکز بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشد.

رنجبران با بیان اینکه کشور ما در بیماری های واگیردار موفق عمل کرده است، گفت: امروزه یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بیماری های غیر واگیر است که برای کنترل آن اقدامات اساسی انجام شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت اصلی بیماری های غیر واگیر را کم تحرکی دانست و افزود: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی بیماری های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است که برای داشتن جامعه ای پویا این بیماری ها کنترل شود.

وی با بیان اینکه در سازمان بهداشت جهانی سلامت به معنای سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی است، بیان کرد: یکتا پرسی،نقش اساسی در سلامت دارد و در مقالات علمی نیز به اثبات رسیده است.

رنجبران با بیان اینکه در سال های گذشته به دلیل بیماری های واگیردار بسیاری از افراد فوت می کردند گفت: در نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی انجام شده است و امروزه شبکه گسترده بهداشتی در دور افتاده ترین روستاها نیز وجود دارد و این بیماری ها به دلیل فراهم آوردن امکانات کنترل شده است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سن امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۳ سال بوده است، بیان کرد: در حال حاضر امید به زندگی در زنان به ۷۵ و در مردان به ۷۳سال رسیده است.

وی با اشاره به احداث هزار و ۱۱۰ خانه بهداشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ۱۸۹ مرکز درمانی روستایی، ۹۰ مرکز درمانی شهری، ۴۵ پایگاه بهداشتی و درمانی در مازندران احداث شده است.

رنجبران ادامه داد:در استان مازندران سه هزار و ۷۲۰ تخت بیمارستانی، ۲۵ بیمارستان دولتی، پنج بیمارستان تامین اجتماعی،هفت بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان نیروهای مسلح وجود دارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در گذشته پزشکان پاکستانی و فیلیپینی در بیمارستان ها فعالیت می کردند، گفت: در گذشته دیدن یک پزشک عمومی آرزوی مردم بود ولی امروز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۱۰۲ رشته تحصیلی و چهار رشته فوق تخصصی وجود دارد که نشان دهنده پیشرفت کشور است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :