آخرین عناوین

جمعه 31 فروردين 1397-16:16 کد خبر:53364

انتقاد امام جمعه بابلسر:

مسئولان مازندران به داد کشاورزان برسند

امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه چرا مسئولان برنامه‌ای برای جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی ندارند، گفت: مسئولان مازندران به داد کشاورزان برسند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بابلسر با دعوت مردم به تقوای الهی و مراقبت از گفتار و رفتار خود اظهار داشت: ماه شعبان منصوب به محمد رسول الله(ص) است که خاتم الانبیاء فرموده است ماه شعبان ماه من است مایه شادی و سرور است.

وی با اشاره به مناسبت‌های این هفته افزود: سوم شعبان روز میلاد سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار نامگذاری شده است و چهارم شعبان میلاد سنبل فداکاری حضرت ابوالفضل العباس(ع) و  روز جانباز و پنجم شعبان سرور عارفان حضرت زین العابدین(ع) است و همچنین در نیمه این ماه میلاد فرخنده آخرین پیشوای معصوم امام حسن عسکری (ع) است.

امام جمعه بابلسر تصریح کرد: این ایام بسیار فرخنده و پر برکت است ایام شادی و نشاط خواهد بود جامعه نیاز به نشاط و شادی و شادمانی دارد تصور نشود دین اسلام دین اندوه و غم و گریه است دین اسلام دین شادی است ائمه اطهار (ع) به ما آموختن که با ناراحتی آنها ناراحتی و با خوشحالی آنها شادی و خوشحالی کنیم اما مشکل ما این است که هنوز شادی کردن بلد نیستیم.

این مسئول ادامه داد: مسئولان مراقب باشند در شاد کردن مردم جامعه باعث گناه نشوند از مسئولان شهر می‌خواهم که بنشینند همراه با نخبگان برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌های متنوع ارائه بدهند.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: مردم به برنامه‌های شاد و نشاط ‌آور نیاز دارند که در چارچوب اسلام باشد و نشاط حقیقی باید ایجاد کرد تا دل مردم را شاد کنیم و مسئولان بکوشند در این ماه پر برکت و پر فضیلت گره و مشکل مردم را حل کنند و  دست مردم را  بگیرند و همچنین سیره پیامبر را پیاده و اجرا کنند و از مسئولان در خواست برنامه‌های خوب و مفرح و شاد تا نیمه شعبان را در شهرستان داریم.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروزه به آن گریبان هستیم و دست و پنجه نرم می‌کنیم بحران آب است ابتدا می‌خواهم که در مصرف آب صرفه‌جویی کنید تا با بحران بی آبی در فصل تابستان مواجهه نشویم.

امام جمعه بابلسر اظهار کرد: نکته دیگر مسئله آب برای کشاورزان است که کشاورزان ما در ابتدا با مشکل بی‌آبی مواجهه شدند مسئولان توجه بیشتری داشته باشند و هر چه سریع‌تر اقدامی انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: مسئولان به داد کشاورزان که محصول برنج را با رنج و زحمت بدست می‌آورند برسند چرا که مسؤولان برنامه‌ای برای جلوگیری از هدر رفتن آب‌های سطحی ندارند.

قلی‌پور در پایان گفت: هنگام بارندگی فقط ۱۰ درصد ذخیره می‌شود و ۹۰ درصد آن به دریا ریخته می‌شود و نیاز است نمایندگان مجلس متحدتر باشند و به مشکل آب بپردازند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :