آخرین عناوین

شنبه 1 ارديبهشت 1397-16:40 کد خبر:53377

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

بارش‌های متناوب بهاری تا اواسط هفته جاری در مازندران/ روند خنک شدن دمای هوا

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت:از امروز شاهد وزش باد ، مواج شدن دریا، افزایش ابر و کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در آسمان استان خواهیم بود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی امروز اظهار داشت: روز گذشته هوای گرمی داشتیم که بیشینه دمای هوا مربوط به ساری، پل‌سفید و گلوگاه با 26 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با 9 درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی بیان کرد: امروز با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور متناوب امواج کم و بیش ناپایدار شاهد وزش باد نسبتاً شدید (در برخی مناطق شدید) مواج شدن دریا،افزایش ابر و کاهش نسبی دما و به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و  بارش پراکنده  در استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این بارش‌های پراکنده تا عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در آسمان استان تداوم دارد، اضافه کرد: احتمال رعدوبرق روز دوشنبه در آسمان مازندران وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: از عصر روز دوشنبه تا صبح روز سه‌شنبه  با تقویت سامانه بارشی شاهد بارش باران ،(در مناطق سردسیر کوهستانی بارش برف همراه با پدیده مه) و وزش باد (نسبتاً شدید) خواهیم بود.

اسدی با اعلام اینکه براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی صبح روز سه شنبه بتدریج از میزان ناپایداری و ابرناکی در استان کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد:براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای پایانی هفته جاری جو پایدار و آسمان مازندران عمدتا صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران در این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :