آخرین عناوین

شنبه 1 ارديبهشت 1397-17:16 کد خبر:53378

انتقاد رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران:

مسئولان نباید صورت مساله را پاک کنند باید به فکر چاره باشند

رئیس پژوهشکده ژنتیک برنج مازندران گفت:به مسئولان بخش کشاورزی گویی آمپول بی‌حسی زده شد، کشاورز، وزیر یا وکیل نیست؛اگر نکارد چگونه معاش خانواده خود را تأمین کند؟!؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،قربانعلی نعمت‌زاده درباره وضعیت کشت برنج در استان با توجه به پدیده خشکسالی اظهار داشت: به مسئولان بخش کشاورزی گویی آمپول بی‌حسی زده شد، کشاورز، وزیر یا وکیل نیست اگر نکارد چه بخورد و چگونه معاش خانواده خود را تأمین کند؟!؟

وی با اشاره به اینکه مسئولان به‌جای اینکه چاره‌اندیشی کنند نباید صورت مساله را پاک کنند باید به فکر چاره باشند، افزود: اگر کشاورز نکارد باید جایگزینی برایش تعریف شود در غیر این صورت چگونه ارتزاق کند؟

رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری برنج مازندران تصریح کرد: هنوز برنج سال قبل دست کشاورزان دستش مانده و باد کرده و به‌ دلیل واردات بی‌رویه محصولش خریدار ندارد.

این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه مسئولان باید به دنبال راهکار باشند تا چگونگی تولید از ارقام مقاوم، شور و کم‌آب در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: مسئولان یک‌ماه خودشان را جای کشاورز بگذارند اگر یک ماه حقوق نگیرند چگونه می‌توانند زندگی کنند؟ باید برای کشاورزی تصمیم‌گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی لازم است مسئولان به دنبال راهکار باشند، اضافه کرد: متأسفانه ما درگیر بروکراسی اداری هستیم که باید در این زمینه تصمیمی جدی گرفته شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پروژه استفاده از آب دریا برای کشاورزی 5 ساله راکد است، گفت: به‌اعتقاد من اینکه کشاورز به‌دلیل اینکه آب ندارد از کشت صرف‌نظر مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید در این زمینه تصمیمی درست گرفته شود تا کشاورزان نیز بتوانند روزی و معاش خود را تأمین کنند و شرمنده خانواده خود نباشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :