آخرین عناوین

يکشنبه 2 ارديبهشت 1397-14:12 کد خبر:53401

آیا اظهارات امام جمعه بابل قانونی است ؟

نمایندگان مردم مازندران در امور اداری استان دخالت نکنند!!

این اولین باری نیست که از یک امام جمعه چنین حرف هایی می شنویم اما در مازندران کم سابقه بوده، پس از اظهار نظر جنجالی امام جمعه بابلسر،این بار نوبت به امام جمعه بابل رسیده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، حجت الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان بابل در اظهاراتی مدعی شد که نمایندگان مردم مازندران در امور اداری استان دخالت نکنند!

این اولین باری نیست که از یک امام جمعه چنین حرف هایی می شنویم اما در مازندران کم سابقه بوده، پس از اظهار نظر جنجالی امام جمعه بابلسر در قبال معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران این بار نوبت به امام جمعه بابل رسیده است.

نمایندگان مجلس اولین وظیفه ای که دارند قانون گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون است، در این شکی نداریم، سوای این نمایندگان هزار وظیفه نانوشته دارند که باید برای آن خود را وقف مردم کنند، نماینده وکیل مردم حوزه انتخابیه خودش است و نمی شود برای احقاق حقوق موکلین خود در امورات اداری بی تفاوت باشند.

اگر بخواهیم درست و واقع بینانه ببینیم امامان جمعه هستند که حق دخالت در امورات اجرایی و اداری را ندارند، این نکته ای بود که علی مطهری به آن اشاره کرده بود، اما ائمه جمعه این را حق قانونی و شرعی خود می دانند.

اظهارات حجت الاسلام روحانی را باید غیر قانونی دانست چرا که نمایندگان مردم در مجلس را نمی توان از چنین حقی محروم کرد.

خطاب به امام جمعه محترم بابل باید خاطر نشان کنیم که نمایندگان مجلس وقف قانون باید نظارت عالیه بر همه امور داشته باشند و هر مسئله که در ارتباط با منافع مردم باشد می تواند در حیطه وظایف نمایندگان قرار بگیرد بنابراین انتظار می رود ایشان به جای این سبک موضع گیری، وحدت و تعامل مدیران و نمایندگان مجلس را دنبال و در این حوزه نقش آفرینی کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :