آخرین عناوین

دوشنبه 3 ارديبهشت 1397-18:48 کد خبر:53424

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

نتیجه کمیته بررسی مرگ یک خانم ساروی در بیمارستان امام اعلام شد

کمیته دانشگاهی بررسی علت مرگ و عوامل دخیل در حادثه فوت بیمار خانم ۴۴ ساله چند روز قبل ساری، پیش از ظهر امروز تشکيل و نتیجه کمیته اعلام شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۹۷/۲/۲ کمیته دانشگاهی بررسی علت مرگ و عوامل دخیل در حادثه فوت بیمار خانم ۴۴ ساله که چند روز قبل و بدنبال تزریق خون دچار واکنش خونی شد و فوت نمود، در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشکیل شد .

این جلسه با حضور رییس دانشگاه ، معاونین درمان و آموزش و سایر مسئولین بیمارستان در ستاد مرکزی دانشگاه با هدف بررسی تعیین علت فوت بیمار یاد شده که در تاریخ ۹۷/۱/۲۹ در یکی از بیمارستان های ساری تحت عمل جراحي فيوژن ستون فقرات قرار گرفت  تشکیل شد .

در ابتدای این جلسه اعضا کمیته ضمن ابراز تاسف و تاثر از حادثه ی روی داده با خانواده ی متوفی ابراز همدردی نمودند،سپس با بحث و بررسی پیرامون موضوع و استماع توضیحات کادر پزشکی و بیمارستانی موارد زیر مصوب گردید:

 ۱- پرونده پزشکی مذکور در اسرع وقت به هیات بدوی انتظامی نظام پزشکی ساری و همچنین مراجع قضایی ذیصلاح جهت رسیدگی های  بعدی ارجاع گردد .

 ۲- مقرر شد مسببین حادثه مذکور به هیات تخلفات اداری کارکنان و هیات انتظامی تخلفات اعضا هیات علمی معرفی تا برابر قانون برخورد گردد.

۳- همه ی مسببین احتمالی حادثه ی مورد نظر از مسئولیتهای مدیریتی بیمارستانی کنار گذاشته شوند. 

مصوبات این جلسه جهت اجرایی شدن ابلاغ شد.

یادآور می شود بیمار مورد نظر این پرونده در حين جراحي به دليل تزريق خون ، دچار واکنش خوني شد و با وجود اقدامات درماني لازم در اتاق عمل و انتقال به آي سي يو ، متاسفانه دچار ايست قلبي و فوت شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :