آخرین عناوین

دوشنبه 3 ارديبهشت 1397-19:14 کد خبر:53426

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اعلام کرد:

تبصره 7 برای کارگران منفور می باشد/تفکر زور و تزویر جایگزین عدالت

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: کارگران با بند« ز » تبصره بودجه سال ۹۷ صددرصد مخالف هستند و این تبصره ضد منافع کارگری است و معضلات زیادی را برای جامعه کارگری به وجود می آورد.


به گزارش خزرخبر، نصرالله دریابیگی در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته کارگر با اشاره به نامگذاری پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر اظهار داشت: در این هفته کارگران صدای مظلومیت، محرومیت ، مشکلات معیشتی، نداشتن امنیت شغلی و معضلات خصوصی سازی را به گوش مسئولان می رسانند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری امروز عزادار است زیرا مشکلات زیادی بر جامعه کارگری تحمیل می شود.

دریابیگی با بیان اینکه ۳۹۴هزار و ۱۹۰ کارگر در مازندران بیمه شده اجباری تامین اجتماعی هستند، افزود: ۱۹هزار و ۵۸۵ نفر اختیاری ، حدود ۱۱هزار نفر بیمه بیکاری، ۴۲ هزار و۸۱۱کارگر ساختمانی و هزارو ۱۲۵مستمری بگیرهستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمانهای غیر دولتی است، بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و قبل انقلاب از سال ۱۳۵۴تاکنون حدود ۱۴۸هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی است، افزود: در مازندران ۱۳۰هزار نفر بازنشسته هستند که متوسط دریافتی در مازندران یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

دریابیگی با بیان اینکه ۶۵تا ۷۰ درصد حداقل بگیر هستند، ادامه داد: افرادی که ۳۰ سال در کارخانجات کار کردند و امروز با شرایط سختی زندگی می کنند.

این مسئول جامعه کارگری به خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: اگر این شرایط اقتصادی که در آن کارگران اخراج، کارخانجات تعطیل و  روند خصوصی سازی  و بی بندوباری افزایش پیدا کند تدوام یابد، برای سازمان بیمه گر خطرناک است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خاطر نشان کرد: قانون الزام درمان رایگان تامین اجتماعی برای کارگران یکی از قوانینی که دراین سازمان تصویب و مورد تایید تشکلات کارگری قرار گرفت که در ریاست مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است.

وی بابیان اینکه در مازندران هفت بیمارستان وجود دارد که دو بیمارستان در دولت های گذشته به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده است، بیان کرد: وزیر بهداشت و درمان به بهانه طرح تحول سلامت می گوید که  درمان را یک کاسه کنیم ولی سازمان تامین اجتماعی مال دولت نیست که بتوان آن را به دولت واگذار کرد.

دریابیگی با بیان اینکه کارگران ایرانی با بند« ز » تبصره بودجه سال ۹۷ صددرصد مخالف هستند، افزود: این تبصره ضد منافع کارگری است و از آقای روحانی و وزیر می خواهیم که این بند در کشور اجرایی نشود زیرا معضلات زیادی را برای جامعه کارگری به وجود می آورد.

دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه ۶۰تا ۷۰ درصد طلاق مربوط به جامعه کارگری است، گفت: کارگرانی که با قراردادهای موقت در کارخانجات کار می کنند و به دلیل مشکلات ارزی و اقتصادی اخراج می شوند که منجر به دعوا و در نتیجه طلاق می شود.

وی معیشت و درمان را مشکل کارگران دانست، بیان کرد: دولت حداقل ها را ۱۹.۵ درصد افزایش داده است ولی کدام مسئول می تواند با ماهی یک میلیون و ۱۰۰تومان زندگی کند که کارگران ما زندگی می کنند.

دریابیگی با بیان اینکه مشکلات معیشتی در بین کارگران اشاره کرد و افزود: نیمی از جمعیت کشور کارگر هستند و حدود ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور وجود دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خصوصی سازی را یکی از معضلات جامعه کارگری دانست و عنوان کرد : جریان کار و کارگری اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد چرا یک فردی که نمی تواند یک بنگاه اقتصادی را می گیرند و ۴ماه به کارگران حقوقی پرداخت نکردند.

دریابیگی با بیان اینکه جریان خصوصی سازی به خصوصی خوری در استان تبدیل شده است، بیان کرد: امیدواریم با حضور استاندار مازندران این مسئله پیگیری شود زیرا اولین قربانیان ان کارگرانی هستند که حقوق نمی گیرند و اخراج می شوند.

وی افزود: در قانون هدفمند کردن یارانه ها باید ۴۰درصد درآمد حاصل از اجرای آن به تولید و اشتغال برود اما یک درصد آن به حوزه تولید و اشتغال وارد نشده است بلکه سبب افزایش تورم، تعطیلی کارخانجات و مشکلات زیاد برای کارگران شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: ما باید از کار کارگر ایرانی حمایت کنیم و فرمایش مقام معظم رهبری عملا انجام شود و این شعار به معنای آن است که در اتاق هیچ مسئولی نباید کالای خارجی وجود داشته باشد.

دریابیگی به خدمات خانه کارگر اشاره کرد و ادامه داد: در استان ۲۴شعبه کانون بازنشستگی و چهار شعبه خانه کارگر وجود دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :