آخرین عناوین

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397-0:33 کد خبر:53454

ارسال نامه هشدار دهنده مدیرکمپین مخالفان انتقال آب خزر خطاب به نماینده سمنان:

سرنوشت ارومیه برای خزر/ به جای خزر، آب دریای عمان را منتقل کنید

مدیر کمپین مخالفان انتقال آب خزر خطاب به نماینده مردم سمنان گفت: هشدار می‌دهیم اینگونه با مردم شمال رفتار ننمایید،دریای خزر متعلق به همه ایران است و هیچ کسی حق ندارد به آب آن دست اندازی کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از اسکان نیوز، مدیر کمپین مخالفان انتقال آب خزر به کویر، با ارسال یک نامه خطاب به نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر تاکید کرد که اگر قرار است به کویر مرکزی ایران آبی انتقال یابد، باید آب "دریای عمان" باشد نه دریای کاسپین (خزر ).

براساس این گزارش،خدیجه گلین مقدم دکترای جغرافیا و برنامه ریزی روستایی در این نامه با اشاره به بحران دهشتناک دریای ارومیه و بی توجهی عاملان آن ، سرنوشتی مشابه را برای خزر در صورت انتقال به مرکز ایران پیش بینی کرده و هشدار داده که با مردم شمال کشور و ایران، رفتار درستی داشته باشند.

وی همچنین در این نامه یادآوری کرده که دریای خزر متعلق به تمام ایران و حتی جهان است که باید راهکارهای علمی برای هر کاری درباره آن اتخاذ شود.

نکته قابل تامل این است که "طرح انتقال آب دریای کاسپین(خزر) به کویر مرکزی بارها از سوی کارشناسان نقد و رد شده و نسبت به عواقب آن نیز هشدار داده شده است و همچنین در چند مرحله از سوی نمایندگان مجلس، رد شده است؛ با اینهمه برخی نمایندگان استان سمنان، مدیران استانی و شهرستانی با استفاده از رانت های سیاسی و اقتصادی هراز چندگاهی بر طبل آن می کوبند و  آن را دوباره طرح می کنند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

نماینده محترم مردم سمنان جناب آقای دکتر همتی

با سلام و احترام

در خبرها از قول شما خواند‌ه‌ام که فرموده‌اید: انتقال آب خزر به سمنان به بخش خصوصی واگذار می‌شود، فارغ از درستی یا نادرستی خبر، که نادرستی آن را می توانید تکذیب نمایید به اطلاع حضرتعالی می‌رساند که راه آب رسانی به کویر ایران فقط دریای عمان است و راه جمع آوری رای برای دوره‌ی یازدهم مجلس نیز استفاده از شعار انتقال آب خزر  به سمنان نیست.

سمنان و ایران نیاز به مدیریت درست آب دارد،جابجایی آب بین حوزه‌ای فاجعه آفرین است،دقت بفرمایید که امروز مردم ایران نسبت به گذشته بسیار بیدارتر شده‌اند و خود از آب‌ رودخانه‌ها و دریاها حفاظت می‌کنند،نمونه آن مردم اصفهان و خوزستان و چهار محال بختیاری و  ... اگر چه که در آنجاها کار از کار گذشته است.

سوال؛
 ارومیه خاکستر شده‌ی دست چه کسانی است که مردم منطقه را با طوفان نمک روبرو کرده است؟ جای بسی تاسف برای مدیران و نمایندگان گذشته که قدرت هیچگونه پاسخگویی در این خصوص و دهها مورد دیگر را ندارند،هشدار می‌دهیم اینگونه با مردم شمال کشور و ایران رفتار ننمایید،دریای خزر متعلق به همه ایران و جهان است و هیچ کسی حق ندارد به آب آن دست اندازی کند، اگر نماینده‌ی دلسوزی برای ایران هستید راههای زیر پیشنهاد می‌گردد:

 ۱- آب دریای عمان را کلید بزنید.

 ۲- آب دریای کاسپین را از آلودگی سنگین نجات بدهید.

 ۳- آب‌های موجود در کشور را مدیریت کنید.

با احترام مجدد

دکتر خدیجه گلین مقدم

مدیر کمپین مخالفین انتقال آب خزر به کویر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :