آخرین عناوین

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397-0:13 کد خبر:53470

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری مازندران عنوان کرد:

رتبه نخست بابل در آمارحوادث کارگران ساختمانی

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری مازندران گفت: بابل رتبه نخست آمار حوادث کارگران ساختمانی را به خود اختصاص داده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی پورچالی در دیدار با امام جمعه بابل به همراه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: با حمایت امام جمعه بابل پیگیر زمین برای احداث ساختمان اداری انجمن شدیم و پس از کسب مجوزهای لازم میله‌گردها را خریده و در مرحله بتن‌ریزی پی ساختمان هستیم تا ساماندهی کارگران ساختمانی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده مشکلات جامعه کارگری وضعیت مبهم سازمان تامین اجتماعی است، افزود: سازمان تامین اجتماعی به سبب بدهکاری‌های دولت به آن بدهکار است و در مرحله ورشکستگی بوده و حتی در پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان خود نیز دچار مشکل هستند.

مشاور کانون کارگران ساختمانی کشور تصریح کرد: بیشتر سرمایه‌گذاران شهرستان بابل برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در بخش مسکن به علت عدم حمایت، ‌در شهرهای ساحلی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این مسئله باعث شد تا توازن در عرضه و تقاضا در پروژه‌های ساختمانی در شهرستان بابل نباشد و استادکاران به عنوان پیمانکاران جزء برای اینکه بیکار نشوند مجبور به کار زیر قیمت می‌شوند و برای اتمام کار خود شتاب بیشتری گرفته و این سبب بی احتیاطی و حوادث مترقبه در بابل بین کارگران ساختمانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بابل بیشترین آمار حوادث ساختمانی را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: به سبب عدم سخت‌گیری در بابل نکات ایمنی در بابل به نحو شایسته رعایت نمی‌شود.

پورچالی ادامه داد: برای رفع مشکلات کارگران و کاهش حوادث ساختمانی کارگروه اچ‌سی‌ای‌ شهرستان تشکیل شد که انتظار داریم جلسه بعدی در دفتر امام جمعه تشکیل شود تا دستگاه‌های اجرایی حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی از بیمه شدن حدود 8 هزار کارگر ساختمانی در بابل خبر داد و اضافه کرد: سال 91 تنها 450 نفر بیمه بودند اما در حال حاضر افرادی که کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای داشته باشند از سوی انجمن به تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری مازندران افزود: تنها گروهی در کشور که بعد 35 سال بیمه‌پردازی باید بازنشسته شوند و غرامت ایام بیماری و حادثه ناشی از کار به آنها تعلق نمی‌گیرد کارگران ساختمانی هستند که امیدواریم این قانون اصلاح شود.

پورچالی با گلایه از نماینده‌های مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان سال قبل جزئیات و مشکلات بیمه کارگران ساختمانی را به آنها اعلام کردم و خواستار پیگیری این افراد شدم که هنوز پاسخی از آنها دریافت نکردم این مسائل از خواسته‌های بجای کارگران ساختمانی بوده که از این نماینده‌ها انتظار دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :