آخرین عناوین

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397-9:0 کد خبر:53473

در بیانیه هشدار آمیز شورای شهرستان نکا مطرح شد:

مخالفت شدید مردم و شوراهای شهر و روستاهای نکا با تغییر مسیر آب سد گلورد

شورای شهرستان نکا در بیانیه ای هشدار آمیز، مخالفت شدید مردم و شوراهای شهر و روستاهای نکا را با تغییر مسیر آب سد گلورد اعلام کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، این روزها طرح انتقال آب از سد گلورد نکا به شهر بهشهر بوسیله حفر تونل باعث نگرانی مردم نکا شده است،طرح مذکور از سوی شرکت آب منطقه ای مازندران مطرح شده که شامل انتقال 40 درصد آب خروجی از دریچه سد گلورد نکا با انحراف وتغییر مسیر از رودخانه مهروان رود و حفر تونل به سمت شهر بهشهر و احداث تصفیه خانه در اطراف بهشهر جهت تامین آب شرب شهرهای شرق مازندران می باشد.

شورای اسلامی شهرستان نکا ( عصاره شوراهای اسلامی روستاها و شهر) بعنوان نمایندگان مردم شهرستان ضمن دعوت از مردم به حفظ آرامش، مخالفت شدید خود را با اجرای طرح مذکور به دلایل ذیل اعلام داشته است:

1- رودخانه مهروان رود از محل سد گلورد تا انتها در محدوده شهرستان نکا قرار گرفته است و مردم شهر و روستاهای شهرستان هزاران سال از این موهبت الهی امرار معاش نمودند،یا بعبارتی نسبت به رودخانه حقابه داشته و هر نوع دخل و تصرف در آب این رودخانه آن هم در محدوده جغرافیایی نکا باید با رضایت مردم این شهرستان باشد، بنابراین حفر تونل و تغییر مسیر رودخانه دستبرد به حق مسلم مردم حاشیه رودخانه محسوب می شود.

2- مردم نکا هیچ وقت مخالف تامین آب شرب و یا آب کشاورزی شهرستانهای اطراف از مهروان رود نبوده و نیستند،تامین آب شرب شهر بهشهر از 10حلقه چاه شهر نکا از 15 سال گذشته تاکنون، تامین بخشی از آب شهرستان میاندورود از چاههای نکا، طراحی شبکه 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر از سد گلورد و.... مواردی از سخاوتمندی مردم نکاست، اما در این مورد، مردم نکا معتقدند آب رودخانه سد گلورد برای هر نوع کاربری، کشاورزی، شرب ، صنعتی و... مسیر طبیعی را طی کند و با عبور از محدوده شهرستان نکا به پایین دست ، تصفیه و سپس به سایر شهرستانها انتقال یابد.

3- علاوه بر آنکه انتقال آب از مسیر نکا حق مردم این شهرستان است، به اعتقاد کارشناسان این مسیر ارزان تر و به لحاظ زیست محیطی و اجتماعی خسارات کمتری را به همراه دارد.

حال جای سوال است شرکت آب منطقه ای بر چه مبنایی و یا شاید تحت فشار سیاسی کدام مسئول قرار گرفته که ملاحظات اجتماعی را نادیده گرفته و طرح انحراف مسیر و حفر 6 کیلومتر تونل زیر زمینی برای انتقال آب را مناسب ترین راه می داند؟!

درپایان لازم به ذکر است شورای اسلامی شهرستان نکا و دیگر شوراهای محلی، تشکلها، انجمنها، مسئولین محلی یکپارچه با طرح انحراف مسیر مهروان رود به سمت شهرستانهای دیگر مخالفت کردند و مسئولان مربوطه قول بررسی مجدد طرح را دادند.

لازم است بار دیگر به مسئولان شرکت آب منطقه ای استان و وزارت نیرو یادآوری شود به حقوق مردم انقلابی و نجیب نکا احترام بگذارند،سعی کنند در تصمیمات خود مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نظر بگیرند ، مبادا کاری کنند با تنش آفرینی برادری و منافع شهرهای شرق مازندران خدشه دار شود.

شورای اسلامی شهرستان نکا 97/2/4  

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :