آخرین عناوین

جمعه 7 ارديبهشت 1397-18:13 کد خبر:53501

انتقاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

دلیلی ندارد حق‌آبه مازندران به سمنان برود/منتظر نتایج جلسات با وزیر نیرو هستیم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه منتظر نتایج جلسات با وزیر درباره خشکسالی و نبود آب برای کشاورزی هستیم، گفت: دلیلی ندارد حق آبه مازندران به سمنان برود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد دامادی با اشاره به بحث خشکسالی و نبود آب برای کشاورزی اظهار داشت: قبل از اینکه این مسئله اتفاق بیفتد باید وضعیت را محاسبه و پیش‌بینی می‌کردند و تذکرات و هشدارها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام زندگی کشاورز بسته به همین زمین کشاورزی است افزود: اکنون بیاییم بگوییم سویا یا کلزا بکارید این امر باید از قبل اطلاع داده شود، مگر می‌شود که ندانند ذخایرشان چقدر است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نیرو سد سمنان را استارت می‌زند در صورتی که رود تجن نمی‌تواند آب سد شهید رجایی را پر کند و می‌خواهند یک سرشاخه دیگر را هم ببرند، این جز مدیریت بخشی است؟

رئیس جمهور چون سمنانی است می‌خواهد از حق آبه مردم مازندران به سمنان بدهد، آیا این انصاف است؟ آیا مردم سمنان فقط به شما رای داده‌اند؟

این مسئول خطاب به رئیس جمهور گفت: در تبریز گفتید که چه کسی گفته من رای گرفته‌ام و دیگر رای نمی‌خواهم، اتفاقا با این اقدام دارید همین کار را می‌کنید تکلیف کشاورز را مشخص کنید، کشاورز گرفتار است و مشکل دارد.

دامادی افزود: آقایان باید پاسخگوی این مسئله باشند، حق آبه‌های بسیاری که به کشاورز فروخته‌اند باید به اندازه آبی که داریم بفروشیم به اندازه متوسط آبی که وجود دارد نه به ظرفیت اسمی که پشت سد وجود دارد.

وی در پایان گفت: حتما از وزیر سؤال خواهم داشت، جلساتی را گذاشته‌ایم و منتظر نتایج آن هستیم اما باب سؤال همیشه باز است.  

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :