آخرین عناوین

شنبه 8 ارديبهشت 1397-13:56 کد خبر:53516

بلاغ گزارش می‌دهد:

تعطیلی کارخانه کشت و صنعت شمال در هفته کارگر/تجمع 55 کارگر اخراجی مقابل کارخانه

صبح امروز کل کارخانه کشت و صنعت شمال تعطیل شد و تمامی کارگران مشغول به کار به خانه‌های خود برگشتند.


خزرتیترخبر: ۵۵ نفر از کارگران اخراج شده مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال که از اول فروردین اخراج شدند با تجمع و جلسات پی در پی در فرمانداری سورک، استانداری، اداره کار و تعاون اجتماعی و شرکت کشت و صنعت شمال هنوز به نتیجه نرسیدند و همچنان بیکار هستند.

۴۰ روز از اخراج و بیکار شدن این کارگران می‌گذرد و بیش از 10 بار تجمع داشتند و با توجه به وعده مسئولان حتی حقوق بیمه بیکاری خود را نتوانستند بگیرند.

رئیس کارخانه کشت و صنعت شمال در فرمانداری سورک متعهد شد که حقوق بیکاری کارگران را بدهد اما حقوق را به کارگران در اول ماه نداد و دلیل اینکار را تحت فشار قرار گرفتن در فرمانداری عنوان کرد.

۵۵ کارگر اخراجی امروز ساعت پنج صبح در کنار در کارخانه تجمع کردند.

صبح امروز ساعت پنج صبح کل کارخانه تعطیل شد و تمامی کارگران مشغول به کار به خانه‌های خود برگشتند.

در هفته کار و کارگر و با توجه به همه شعارهای مسئولان ۵۵ نفر از کارگران شرمنده روی خانواده خود هستند و هر روز ساعت پنج به جلوی کارخانه می‌روند تا شاید بتوانند پاسخگوی چشمان نگران و مضطرب آنها باشند.

*افزایش نهاده‌ها و پایین بودن قیمت تولید؛ دلیل تعدیل نیرو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این‌باره اظهار کرد: کارخانه کشت و صنعت شمال از یک سال گذشته به‌دلیل افزایش نهاده‌ها و پایین بودن قیمت روغن تعدیل نیرو داشتند.

کامران اصغری بیان کرد: قرار بود پایان سال گذشته باتوجه به افزایش نهاده‌ها و همچنین پایین بودن قیمت روغن تعدیل نیرو صورت گیرد که در این زمینه جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد مطالبات کارگران پرداخت شود.

وی ادامه داد: در زمینه مشکلات کارخانه ابتدای سال 97 جلسه‌ای با حضور یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس و فرماندار میاندورود در فرمانداری این شهرستان برگزار شد که مدیر کارخانه اعلام کرد سه ماه حقوق را تا پایان خرداد ماه پرداخت می‌کند تا در این مدت سه ماه مشکل قیمت روغن حل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  تصریح کرد: باوجود قول مدیر کارخانه باخبر شدیم کارگران مقابل استانداری و فرمانداری تجمع کردند که به آنان اجازه ندادند کار کنند که در این زمینه بلافاصله در استانداری جلسه‌ای برگزار شد که مدیر کارخانه عنوان کرد قولی مبنی بر پرداخت سه ماهه حقوق کارگران تا خرداد ماه امسال ندادیم.

اصغری با اشاره به اینکه دیروز درب کارخانه بسته شد و کارگران پشت درب‌های کارخانه ماندند، افزود: قرار شد درب کارخانه باوجود فعال نبودن خط تولید باز باشد و کارگران در بخش‌های دیگر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکل کارخانه کشت و صنعت به‌صورت جدی درحال پیگیری است، خاطرنشان کرد: از طریق صنعت، معدن و تجارت استان موضوع قیمت نهاده‌ها و روغن و همچنین موضوعات دیگر از طریق فرمانداری و استانداری درحال پیگیری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران یادآور شد: کارگران این کارخانه نیز همکاری خوبی با ما دارند ولی با این وجود هنوز نتیجه‌اش را ندیدند.

اصغری گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده مشکل این کارخانه حل شده و کارگران به کار خود بازگردند.

براساس این گزارش، باز هم کارگرانی بیکار شدند که به‌طور حتم آخرین کارگرانی نیستند که بیکار شدند و زندگی تمام اعضای خانواده‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از این پس باید باتوجه به اینکه برخی مسن هستند باید دغدغه معاش داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :