آخرین عناوین

شنبه 8 ارديبهشت 1397-14:28 کد خبر:53517

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش 7 درصدی مراجعان نزاع به پزشکی قانونی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمار نزاع در مقایسه با سال گذشته در استان 7 درصد رشد داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،علی عباسی اظهار داشت: سال گذشته تعداد 22 هزار 731 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشت.

وی افزود: بیشترین نزاع به‌ ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با 5 هزار و 128، بابل با عدد 2 هزار 810 ، آمل با عدد 2 هزار 373 نفر است و کمترین موارد نزاع به‌ ترتیب در شهرهای فریدونکنار با عدد 348 نفر ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان مرداد با 2هزار و 492 مورد، تیر با 2 هزار و 277  نفر و خرداد یا 2 هزار و 182 نفر به‌ترتیب بیشترین و آذر با هزار 530 نفر کمترین ماه گزارش شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به  مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری ازسوی مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات بین را حل و فصل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :