آخرین عناوین

يکشنبه 9 ارديبهشت 1397-12:1 کد خبر:53537

گل بود به سبزه نیز آراسته شد:

جلوی واردات برنج گرفته که نشد هیچ، شلتوک هم وارد می‌شود!!

رئیس خانه کشاورز مازندران گفت:بحث واردات برنج بماند در حال حاضر شلتوک برنج از پاکستان در برنج بسته‌بندی شده و به بازار داخلی و افغانستان منتقل می‌شود.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از بلاغ،حسین اکبری درباره واردات برنج به کشور، اظهار داشت: موضع مشخص خود را در ارتباط با واردات برنج اعلام کردیم.

وی با اعلام اینکه ما مخالف واردات برنج به اندازه تامین نیاز کشور نیستیم، تصریح کرد: دولت زمینه‌سازی برای فروش برنج‌های باقی مانده در انبار داشته باشد.

رئیس خانه کشاورز مازندران با اعلام اینکه برنج به اشکال مختلف وارد مرزهای کشور می‌شود، افزود: با آزاد شدن بحث واردات به صورت قاچاق و غیر قاچاق شاهد واردات این محصول هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه بحث واردات برنج در حال حاضر به صورت جدی‌تر و با برنامه‌ریزی مدون در حال اجرا است، گفت: در بیرجند کارخانه بزرگ و مدرن شالیکوبی افتتاح شده که این واحد تولیدی شلتوک‌های پاکستانی را تبدیل به برنج کرده و به صورت بسته‌بندی در داخل و به افغانستان صادر می‌کند.

اکبری در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیق از وضعیت انبارهای برنج مازندران در اختیار دارید، گفت: آمار مشخصی وجود ندارد ولی به طور مشخص به دلیل عدم حمایت از برنج ایرانی در حال حاضر کشاورزان برنج‌های فروخته نشده زیادی دارند.

وی با اعلام اینکه اعتراضات و انتقادات خود را به صورت منطقی به مسئولان اجرایی کشور اعلام کردیم، افزود: در مقابل کسی نمی‌ایستیم ولی حق داریم از کشاورز و تولیدات آنها حمایت کنیم و تریبون مناسبی برای این قشر باشیم، به صورت کلی دغدغه‌ای برای حمایت از کشاورز وجود ندارد.

رئیس خانه کشاورز مازندران در پاسخ به این سوال که آیا موضوع واردات برنج را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتید، افزود:همه نمایندگان در جریان این موضوع هستند، غیر از برنج ارقام دیگر محصولات کشاورزی در زمانی که محصولات داخلی تعیین تکلیف نشده است وارد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: وقتی شلتوک وارد کشور می‌شود، شما بحث برنج را تقریبا تمام شده بدانید.

اکبری با اعلام اینکه برای کاهش قیمت تمام شده برنج نیاز به حمایت دولت داریم، گفت: نهاده‌های تولید برنج افزایش پیدا کرده است، کشاورز سم و کود را باید در بازار آزاد تهیه کند، در حال حاضر هم با افزایش هزینه کارگر مواجه است، آیا می‌توان با این رویه نسبت به کاهش تمام شده برنج امیدوار بود؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :