آخرین عناوین

يکشنبه 9 ارديبهشت 1397-12:33 کد خبر:53538

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد:

احتمال خاموشی برق در تابستان امسال/ مردم به مصرف درست برق عادت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: امسال 50 درصد ظرفیت نیروگاه‌ها آبی به دلیل کمبود بارندگی کاهش یافت و احتمال خاموشی وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی مصرف برق عادی است.

وی با بیان اینکه امسال تابستان گرمی خواهیم داشت، اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال 50 درصد ظرفیت نیروگاه‌ها آبی به دلیل کمبود بارش کاهش یافت احتمال خاموشی وجود دارد که امیدواریم با بهبود بارش‌ها و بهبود مصرف وضعیت بهتر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تأکید بر اینکه مردم در مصرف برق دقت کنند، خاطرنشان کرد: مردم در مصرف نهایت دقت را کنند که امیدواریم با مدیریت صحیح مصرف مشکل خاصی نداشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین مصرف در مازندران کولرهای گازی است، اضافه کرد: بین 45 تا 50 درصد مصرف در مازندران مربوط به کولرها و اسپلیت‌ها است که ضرورت دارد از هم‌اکنون نسبت به سرویس کولرهای ادارات، مساجد، مدارس، ادارات، منازل اقدام شود؛ چراکه سرویس لوازم سرمایشی موجب کاهش مصرف و افزایش عمر و سرمادهی بیشتر می‌شود.

شهابی بیان کرد: فرهنگ استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف در مازندران نهادینه شده اگر از لامپ‌های پرمصرف استفاده می‌شود لازم است از هم‌اکنون نسبت به جایگزینی آن با لامپ‌های ال‌ای‌دی اقدام شود؛ چراکه یک ‌چهارم در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اعلام اینکه ساعت اوج مصرف برق از 19 تا 23 است، تصریح کرد: به‌ دلیل اینکه پروژه‌های ما به‌ دلیل کمبود نقدینگی ممکن است به تابستان نرسد که این موضوع خود موجب خاموشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: لازم است مردم به مصرف درست برق عادت کنند.

شهابی در پایان گفت:در بحث ایمنی اخیرا شاهد این هستیم در جوار شبکه برق ساختمان‌سازی دارند هنگام انتقال مصالح ساختمانی دچار برق‌گرفتگی می‌شوند که لازم است حتما افرادی که قصد ساختمان‌سازی در کنار شبکه برق را دارند به شرکت برق اطلاع دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :