آخرین عناوین

يکشنبه 9 ارديبهشت 1397-17:6 کد خبر:53541

اتمام حجت استاندار مازندران:

دست‌اندازی در صدور مجوز کسب و کار در مازندران پذیرفتنی نیست

استاندار مازندران با اعلام اینکه حداکثر مجوز صدور کسب و کار در استان مازندران در 58 روز تعیین تکلیف می‌شود، گفت: اگر کسی بیشتر وقت تولیدکنندگان را بگیرد بنده برخورد می‌کنم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد اسلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات تولیدی، اقتصادی مازندران که با حضور اعضای مجمع نمایندگان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: باید قبول کنیم که مشکلات ما خود ساخته است.

وی تصریح کرد: باید کمک کنیم که روان‌سازی و گره‌گشایی در امور داشته باشیم، مسائلی که در حال حاضر مواجه هستیم، یک شبه متولد نشده است و در یک شبه هم قابل حل نیست.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مسائل استانی باید به صورت اهم و مهم حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: کسی قدرت فروش ندارد تولیدکننده نیست و یک اصل است، ما باید قدرت فروش و بازارسازی تقویت شود.

این مسئول یادآور شد: حوزه دریایی خزر و کشورهای همسایه بازار هدف خوبی است، هدف‌گذاری برای صادرات سه میلیارد دلاری انجام شود و اتاق بازرگانی برنامه را در اختیار ما قرار دهد.

اسلامی بیان کرد: مشوق صادراتی دولت پرداخت شده است، در خصوص سهمی که باید هر فردی از 3 میلیارد دلار داشته باشد، همه دستگاه‌ها مسیر را هموار و مشوق‌های لازم را ایجاد کنند.

وی با اعلام اینکه با همه کسانی که بازار هدف هستند، باید اقدامات دیپلماتیک انجام شود، افزود: در روسیه مشکل ما تعرفه ترجیحی بوده است که قرار بود برطرف شود که در حال رفع است.

استاندار مازندران گفت: اساس بازرگانی بر اعتماد است، بازار روسیه دنبال بقا و دوام کالا می‌گردد، باید صادرات ما توسعه پیدا کند و وقت بگذاریم.

این مسئول با اعلام اینکه برای برگشت پول صادراتی رایزنی انجام شود، بیان کرد: تبادل پول ملی ترکیه، روسیه و ایران کارگشا است، مشکل اقتصاد ما این است که اعتبار را له کردیم و دنبال نقدینگی هستیم، باید قدرت اعتباری ایجاد کنیم که بازرگانان با همدیگر کار کنند.

اسلامی با اعلام اینکه قانون رفع موانع تولید کافی است، افزود: دستور کارهای که تصویب کردند اگر اجرا نشده است بنده مواخذه و برخورد می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل که مانع توسعه تولید و صادرات می‌شود، در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قابل رفع است.

استاندار مازندران اضافه کرد: 6 هزار و 600 تقاضا برای اشتغال روستایی داریم، معضلاتی در بخش کشاورزی داریم، در یک هفته 3 هزار پرونده را رسیدگی کردند، در صنعت هم پرونده‌ها باید بررسی شود.

این مسئول با اعلام اینکه حداکثر مجوز صدور کسب و کار در استان مازندران در 58 روز تعیین تکلیف می‌شود، افزود: اگر کسی بیشتر وقت تولیدکنندگان  را بگیرد بنده برخورد می‌کنم.

اسلامی اضافه کرد: در کشور استفاده از پول و بازار مالی هزینه سنگینی است، گفتیم که از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنیم، پول ارزان در بازار سرمایه است، این همه خودمان را به پول گران گرفتار نکنیم، باید ساختار فکری و کارکردی خودمان را تغییر دهیم.

وی با اعلام اینکه صادرات مرکبات استان نسبت به سال 95 چهار برابر شده است، افزود: اگر اراده وجود داشت به 10 برابر می‌رسید.

استاندار مازندران گفت: در صنعت طیور باید نسبت به افزایش کیفیت اقدام کرد، دلیلی ندارد 40 درصد ظرفیت ما جذب نشود، ما خودمان به دست خودمان به سمت فقر بردیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :