آخرین عناوین

چهارشنبه 25 تير 1393-14:0 کد خبر:536

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ 69 نفراز عابران پياده در سه ماهه اول امسال

مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: در سه ماه نخست امسال،69  نفر عابر پياده که 47 نفر از آنها مرد و مابقي زن بوده اند، در حوادث رانندگی کشته شده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را   234 اعلام کرد و افزود: 29درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

اين مقام اجرايي استان 89درصد از علت فوت عابرین را ضربه به سر و شکستگیهای متعدد دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال با 44 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 2درصد قرار دارند.

ایشان با اشاره به متاهل بودن 86درصد از کشته شدگان گفت :اردیبهشت و خرداد ماه هر کدام با 27 مورد فوتی بیشترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.


عباسي ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي ساري ، آمل و نوشهر هر کدام با 9 مورد رخ داد ، افزود:65 درصد وسیله درگیر با عابرین سواری روی داده است .

وی در خصوص تحصيلات متوفيان عابران پياده  اظهار داشت: 61درصد نفر از كشته شدگان در سطح ابتدایی و بيسواد هستند.

عباسي با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 52 درصد از تلفات عابران پیاده در مسيرهاي برون شهري  و روستايي هستند كه اين موضوع رعايت قوانين مربوط به عابران پياده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط كشي عابر پياده و پل هاي عابر را دو چندان مي كند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :