آخرین عناوین

پنجشنبه 26 تير 1393-14:9 کد خبر:546

بی خبری و یا بی تفاوتی مسئولان؟!؟:

قطع ۱۵ ساعته آب شرب شهروندان جنوب ساری‌ در ماه رمضان

مردم ساکن در خیابان‌های لسانی، جوادیه و شهید صادقی در جنوب ساری از روزهای گذشته به میزان ۱۵ ساعت با قطعی آب مواجه هستند.


مجید رحمانی، شهروند منطقه جنوب شهر ساری به تسنیم گفت: چندین دفعه مکاتباتی با اعضای شورای شهر و شرکت آب و فاضلاب شهری ساری برای برطرف کردن مشکل آب شرب این منطقه انجام داده ایم، ولی متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی در جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.

وی افزود: هم اکنون دوهزار خانوار با جمعیت بالغ بر حدود ۲۰ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند

رحمانی گفت: اهالی این منطقه مانند دوران قدیم آب را در داخل تانکرها برای استفاده ذخیره می‌کنند.

نماینده مردم بخشی از جنوب شهر ساری، با بیان اینکه طبق گفته مسئولان آب و فاضلاب شهری استان سختی آب شهر ساری بالا بوده و توصیه های درباره استفاده از آب شرب تازه به مردم شده است، گفت: با توجه به اینکه مردم آب را در تانکرها و سطل ها ذخیره می‌کنند می تواند سبب بروز برخی از بیماری‌های احتمالی شود.

رحمانی انتقال آب شرب شهری به روستاهای حاشیه شهر را یکی از مهم ترین عامل کمبود آب در شهر ساری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر آب شرب شهر ساری بهداشتی نیست و کلرزنی به صورت مستمر در داخل مخازن آب انجام نمی شود.

 

*****     

در پی انتشار خبر فوق،جوابیه ای از شرکت آب و فاضلاب به خزرخبر رسید که عینا همراه با پاسخ مجدد خزرخبر منتشر می شود:

قطع طولانی مدت  آب شرب در جنوب ساری گزارش نشد

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: درپی درج خبر"قطعی 15 ساعته آب شرب شهروندان جنوب ساری" در روز 26 تیرماه 93 درخبرگزاری تسنیم و برخی از سایت ها و پایگاه های خبری  مازندران به استحضارمی رساند، با پیگیری های صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران، در چنین روزی گزارش مردمی مبنی بر قطعی طولانی مدت آب در جنوب ساری به ویژه خیابانهای لسانی، جوادیه و شهید صادقی  ارایه نشده است .
بهمن آذرمنش، با بیان اینکه کارشناسان این شرکت در همان روز با مراجعه به منطقه عنوان شده ، وضعیت آبرسانی منطقه را بررسی نمودند افزود: در زمان اعلام شده ساکنان منطقه با مشکل قطعی آب مواجه نبودند.

وی اظهار داشت: ممکن است به دلیل گرمای هوا و مصرف بالای آب آشامیدنی توسط شهروندان، به صورت مقطعی در بعضی از نقاط شهر با افت فشار آب مواجه شویم که در صورت وقوع چنین حادثه ای ضمن عذرخواهی از مردم قدرشناس ساری و سایر شهرهای مازندران، تقاضا داریم هموطنان عزیز با صرفه جویی و مدیریت مصرف امکان استفاده از این نعمت خدادادی را برای سایر شهروندان فراهم نمایند.

آذرمنش ادامه داد: تلاش مسئولان و پرسنل این شرکت تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است لذا آب تولیدی و توزیع شده در بین مشترکان سالم و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر روابط عمومی آبفای شهری مازندران خاطر نشان کرد:آزمایشگاه‌های این شرکت با همکاری کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به طور مستمر آب را از لحاظ کیفیت و آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: آبی که مردم استان به ویژه شهرساری مصرف می کنند از نظرمیکروبی مشکلی نداشته  واز لحاظ شیمیایی نیز سختی آن  نیز در حد مجاز میباشد.

&&&& 

توضیح خزرخبر در مورد جوابیه شرکت آب و فاضلاب شهری استان:

خبر منتشر شده فوق صحیح بوده ،به طوری که مدیران شهرستانی نیز آن را تایید نموده اند،البته شاید زمان قطعی آب 15 ساعت نبوده و حداکثر 2 ساعت کمتر بوده اما اصل موضوع صحیح بوده و قطعی چند ساعت آب حادث شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :