آخرین عناوین

شنبه 15 ارديبهشت 1397-10:16 کد خبر:54619

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد:

موضوع رفتن من به تهران صحت ندارد/از کانال تلگرامی مخالف هلال احمر شکایت شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: موضوع انتقالم به تهران و پست جدید صحت ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر، مجتبی اکبری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته گرامی‌داشت هلال احمر اظهار داشت: هفته هلال احمر از امروز در سراسر کشور آغاز شده و طرح‌های متعدد امداد و نجات در استان افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای در شهرهای لیماک، پلور آمل، راه اندازی اداره عملیات جمعیت هلال احمر مازندران در هفته هلال احمر خبر داد و افزود: مرکز کنترل عملیات مازندران در جاده فرح آباد ساری مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه مرکز امداد هوایی، مرکز سگ‌های تجسس در یک مکان احداث شده است، تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات مرحوم دفتری را نیز امسال در هفته هلال احمر راه اندازی کردیم.

اکبری با بیان اینکه برگزاری کارگاه سلامت و اردوهای جهادی منطقه ای در مناطق محروم مازندران را در ایام هفته هلال احمر برنامه‌ریزی کردیم، افزود: برگزاری مانورهای زلزله، مسابقات امدادی، نمایشگاه‌های عکس و توانمندی‌های جمعیت، چادرهای سلامت و فراخوان جذب را در ایام هفته هلال نیز برنامه‌ریزی کردیم.

وی با اعلام اینکه 73 نفر از داوطلبان و امدادگران هلال احمر استان را به سفر زیارتی کربلای معلا اعزام خواهیم کرد، گفت: چهار هزار نفر در نوروز امسال با جمعیت هلال احمر مازندران در قالب داوطلبان امدادگر همکاری داشته که یک چهارم اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر کشور بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با حضور پرشور اعضای جمعیت بوده است، افزود: دیدار با خانواده شهدای امدادگر، مراحل تکمیلی نرم افزار نجات استان از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر مازندران است.

اکبری با اشاره به اینکه نخستین مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران را به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمعیت هلال احمر کشور در روز دوشنبه هفته جاری افتتاح می‌کنیم گفت: هشت مرکز جامع توانبخشی در سراسر کشور در هفته هلال احمر افتتاح می‌شود.

وی راه‌اندازی خانه‌های هلال در مازندران با مشارکت خیران را اقدامات پسندیده اعلام کرد و گفت: با توجه به آمایش سرزمینی، مباحث آسیب‌پذیری روستاها در 131 روستای مازندران کار ساخت خانه هلال را آغاز کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه مراکز دهستان‌های مازندران به عنوان خانه‌های هلال روستایی استان قلمداد کردیم، تصریح کرد: این خانه‌های هلال با مشارکت ادارات کل مدیریت بحران و پدافندغیرعامل استان راه اندازی که تاکنون 120 خانه افتتاح که 48 خانه هلال روستایی استان تجهیز شده است.

اکبری از برگزاری نشست سراسری با دهیاران 120 روستای بهره‌مند از خانه هلال را هفته‌های آینده برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: هدف از ایجا خانه‌های هلال تقویت و آمادگی نیروهای امدادی در شرایط امدادی و اضطراری است.

وی با اشاره به اینکه عرصه خانه هلال فضای خوبی برای حضور سایر دستگاه‌های اجرایی است، افزود: خوب است برخی دستگاه‌های امدادی نظیر تیم‌های حمایت روانی سازمان بهزیستی، تیم‌های آتش نشانی، تیم‌های آماده برای سوانح کوهستان داشته باشیم. برنامه داریم در تمام شهرستان‌های استان تیم واکنش سریع را مستقر کنیم.

اکبری با بیان اینکه آمادگی احداث خانه‌های هلال در شهرهای استان داریم گفت: می‌توانیم خانه هلال شهری را در محلات شهرهای استان ایجاد کنیم.

براساس این گزارش، اکبری با بیان اینکه مطالب کانال تلگرامی (پیدا و پنهان هلال احمر)دروغ و نادرست می باشد افزود: از این کانال توسط مسئولین کشوری هلال احمر به دستگاه قضایی شکایت شده است.

وی با اعلام اینکه این کانال هویتی ندارد و من به تهران نمی‌روم و اینها شایعه یک کانال بی‌هویت است گفت: ادمین این کانال مشخص نیست وچون این کانال تلگرامی را مشروع نمیدانیم در نتیجه به مطالب آن پاسخ نمی دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :