آخرین عناوین

پنجشنبه 30 بهمن 1393-16:12 کد خبر:5612

انتصاب در بابل:

رئیس اداره اوقاف بندپی بابل معارفه شد

رئیس اداره اوقاف بندپی بابل با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معارفه شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نوروز رشیدی معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف مازندران  در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف بندپی بابل، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار دارد که امانت‌دار سرمایه‎ دینی مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه 65 آیه قرآن اشاره به مصداق وقف دارد، افزود: در کنار دو یادگار پیامبر اکرم (ص) قرآن و عترت، سفارش زیادی به مسئله وقف نیز شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف مازندران با اعلام اینکه شهرستان بابل سرآمد موقوفات مازندران را به خود اختصاص داده که بندپی نیز از این مهم مستثنی نیست، تصریح کرد: موقوفات به دو دسته‌ مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شود که مستقیم شامل امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و غیرمستقیم شامل توسعه گردشگری، فقرزدایی، تامین امنیت جامعه و غیره می‌شود که هر دو اثر عظیمی بر جامعه دارند.

رشیدی اضافه کرد: دومین ثروتی که به امانت دست متولیان امر قرار گرفته سرمایه بقاع متبرکه بوده که یادگاران ائمه اطهار هستند که وظیفه اوقاف انجام اقدامات شایسته در این زمینه است.

وی یادآور شد: 200 پروژه عمرانی بقاع متبرکه استان از جمله در حوزه محوطه سازی، حرم، شبستان و... در این راستا انجام گرفت که 28 پروژه در دست اجرا است.

معاون بهره‌برداری اداره اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه مسئولیت در اوقاف در عین حال که خطیر است اما اجر معنوی بی‌شماری دارد، بیان کرد: وظیفه مسئولان و متولیان امر اوقاف جدیت در کار و دفاع از موقوفات است، کارکنان اوقاف باید جواب‌گوی اوقاف، موقوفات علیه و دولت باشند.

به گزارش فارس؛ در این مراسم طی حکمی از سوی ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حسن برزگر به‌ عنوان رئیس اداره اوقاف بندپی بابل منصوب و از خدمات محمدزمان خلیلی رئیس سابق اداره اوقاف بندپی تجلیل شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :