آخرین عناوین

چهارشنبه 6 اسفند 1393-22:26 کد خبر:5633

رییس اداره اوقاف آمل خبر داد:

تشکیل ستاد شهرستانی برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف کشور در آمل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از تشکیل ستاد شهرستانی برگزاری آزمون ملی طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف وامورخیریه کشور درشهرستان آمل خبر داد.


به گزارش خزرخبر،حجت الاسلام رسول علیخانی با بیان اینکه تاثیر قرآن در زندگی و اثرات تربیتی  آن غیر قابل انکار است افزود : این آزمون به صورت فراگیر و در سطح ملی برگزار می شود و ما امیدواریم با توجه به نقش تربیتی این کتاب آسمانی اینگونه اقدامات در سراسر کشور ادامه دار باشد.

وی با اشاره به این که بیش از 2 هزار نفر از شهرستان آمل در روز جمعه 15 اسفند و از ساعت 9صبح در این آزمون شرکت می کنند، افزود: آزمون ملی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، بقعه ناصرالحق، بقعه درویش اسماعیل، امامزاده عبدالله(ع) سیکاپل، جامعه القرآن، دارالقرآن، مکتب القرآن ، حوزه های علمیه فاطمه الزهرا(س)، ابالحسن امیرالمومنین(ع) و امام حسن عسکری(ع) ، دانشگاه علوم قرآنی و برخی مساجد ، حسینیه ها و تکایا برگزار می شود.

علیخانی یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه  را مدیریت بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی دانست وخاطر نشان کرد : ترویج و تبیلغ فرهنگ قرآنی نقش مهمی در سازندگی فضای جامعه اسلامی ما دارد که نباید نقشش نادیده گرفته شود و باید سعی شود قرآن درتمامی ابعاد جامعه و خانواده ها حضور داشته باشد تا جامعه ای آرام ومحکم در برابر تبیلیغات ضد ارزشی ماهوارها برعلیه اسلام داشته باشیم .

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل با اشاره به بیانات  رهبر معظم انقلاب اسلامی که  فرمودند باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم متذکر شد :  باید در راستای حمایت از فعالان قرآنی برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار دهیم  و به نحو شایسته ای فعالیت کنیم واز آنها حمایت کنیم چون اینان معلمان اخلاق ومعنویت در کشورند .

وی در خاتمه افزود : آموزش قرآن وعمل به آن در جامعه حلال بسیار از مشکلات خواهد بود وتمام تلاش ما بر اینست که در سطح شهرستان فعالیت های گسترده قرآنی صورت گیرد .

آتنا عزیزی(آمل)

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :