آخرین عناوین

يکشنبه 10 اسفند 1393-22:13 کد خبر:5642

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان:

استیفای حقوق تولیدکنندگان شرط لازم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است/عکس

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور گفت:امروز تنها شرط استمرار تولید و بقای تولیدکننده شناخت نیازها و تمایلات مصرف‌کننده و مدیریت تولید در مسیر این نیازها و تمایلات است.


به گزارش خزرخبر،چهاردهمین همایش سراسری روز ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش که جمع کثیری از فعالان اقتصادی کشور حضور داشتند سید محمد جعفری رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سخنانی حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در همایش روز ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نشانه اهتمام دولت تدبیر و امید به این مهم دانست و با قدردانی از مسئولین و مهمانان حاضر در مراسم با بیان اینکه از محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان پدر معنوی صنعت کشور باید نام برده شود، زحمات وزیر صنعت، معدن و تجارت را در امر تقویت تولید ملی مورد قدردانی قرار دارد و افزود: امروز تنها شرط استمرار تولید و بقای تولیدکننده شناخت نیازها و تمایلات مصرف‌کننده و مدیریت تولید در مسیر این نیازها و تمایلات است.

رئیس دبیرخانه اجرائی فراکسیون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تولید چرخ اقتصادی مملکت را می‌چرخاند گفت: وقتی صحبت از مصرف‌کننده و حقوق ایشان مطرح می‌شود ناخودآگاه ذهن به سمت تولیدکننده و عرضه‌کننده کالا و خدمات معطوف می‌شود؛ اما باید به این نکته توجه کرد پرداختن به حقوق مصرف‌کننده بدون در نظر گرفتن مشکلات تولیدکننده و ملاحظات تولید میسر نمی‌باشد.

رییس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی موفق و توانمند به خوبی به این اصل پی برده‌اند، زمانی می‌توانند سهم بازار خود را حفظ نمایند و در بازار رقابتی استمرار حضور داشته باشند که تولید را در مسیر نیازها و تمایلات و سلایق مصرف‌کنندگان مدیریت نمایند.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تأکید بر حمایت از تولید ملی گفت: در شرایط تحریم و مشکلات عدیده اقتصاد فعلی، رعایت حقوق مصرف‌کننده توسط تولیدکنندگان کار بسیار بزرگی است که نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی می‌باشد و خود باعث رشد و شکوفایی تولید نیز می‌گردد.

وی با بیان اینکه بدون حمایت از تولید نمی‌توان از حقوق مصرف‌کننده حمایت کرد؛ تصریح کرد: استیفای حقوق حقه تولیدکنندگان شرط لازم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: در بازار رقابتی و بدون انحصار بنگاه اقتصادی که نتواند در مسیر تمایلات مصرف‌کننده حرکت نماید محکوم به نابودی است و امروز در رقابت بین بنگاه‌ها، اهتمام ویژه به حمایت از حقوق مصرف‌کننده و اصل رضایتمندی مشتری شرط بقای بنگاه‌ها به‌شمار می‌آید.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد: باید استیفای حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توأماً و همزمان اتفاق بیفتد و به نظر می‌رسد استیفای حقوق حقه تولیدکنندگان شرط لازم جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باشد.

سید محمد جعفری با خطاب قرار دادن نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:لازم است به منظور بالندگی اقتصاد کشور بخش خصوصی توانمندتر گردد و دولت نیز صرفاً به‌عنوان سیاستگزار کلان و ناظر عالیه مباحث را رصد نماید.

وی افزود: تعامل بیش از پیش تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه‌های تولید، توزیع و مصرف به بالندگی اقتصاد کشور کمک می‌کند و شرط برون‌رفت از معضلات کنونی اقتصاد کشور، تعمل و هم‌افزایی بیش از پیش سه ضلع چرخه اقتصادی کشور یعنی تولید، توزیع و مصرف می‌باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :