آخرین عناوین

يکشنبه 10 اسفند 1393-23:13 کد خبر:5644

جدیدترین اظهارات یک مدیر کل چندین ساله:

جلوی صیادان غیر مجاز را بگیرید/ خودم به دادستان گفتم برادرم را بگیرند

مدیر کل شیلات مازندران از برخورد جدی با صیادان قاچاقچی ماهیان استخوانی خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،این در حالی است که 500 صیاد جویباری در پنج شرکت تعاونی ماهیگیری مشغول فعالیت صیادی بوده و از این طریق امرار معاش می کنند و هزینه زندگی خود و خانواده را تامین می نمایند اما عدم نظارت کافی بر صید قاچاقچیان موجب شده صیادان غیرمجاز در مواقعی در شب با قایق موتوری اقدام به صید غیر مجاز نمایند و در نتیجه جلوی صیادان مجاز را گرفته و اظهار می دارند اینجا حریم ماست! در صورتیکه حریم دریا ملی بوده و تنها صیادان مجاز که دارای کارت صیادی و عضو شرکت تعاونی ماهیگیری باشند حق تور ریزی دارند و شیلات مازندران نظارت کافی در این خصوص ندارد  و این پرسشی است لاینحل که صیادان مجاز را آزار می دهد.

آنها با خود می گویند که اگر تفاوتی میان ما و صیادان بی مجوز نیست، اخذ مجوز و طی کردن راه های قانونی چه فایده ای داشته است؟

در این خصوص چند صیاد مجاز دارای کارت صیادی با به مراجعه به خبرنگار ما مدعی شدند ورود قاچاقچیان در دریا هر سال بیشتر از گذشته می شود و اگر  همین روند ادامه داشته باشد صیادان مجاز باید تشکیلات خود را رها نموده و بیکار شوند! در نتیجه قاچاقچیان آزادانه در دریا کار کنند و سرمایه ملی دریا را به تاراج ببرند.

 قاچاقچیان با انداختن لاور تورهایمان را پاره می کنند

«رحیم – ک» یکی از صیادان مجاز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اگر شیلات و دادگستری با قاچاقچیان برخورد قاطع تری داشته باشد قاچاقچی به خود اجازه  کارکردن قاچاقی در دریای را نمی دهد.

«ناصر ـ گ» یکی دیگر از صیادان مجاز با بیش از 20 سال سابقه صیادی در گفتگو با وارش نیوز ما با بیان اینکه اگر شیلات نام ما را بفهند اذیت مان می کند، گفت: « قاچاقچیان در دریا قاچاق می کنند و با انداختن لاور موجبات پاره کردن تور را فراهم آورده و خسارات سنگینی به ما وارد می کنند.»وی افزود: نمی دانیم به کجا مراجعه کنیم تا کاری کنند.

لازم به ذکر است در سال گذشته جهت برخورد با ماموران متخلف شیلات از سوی دادستان جعفری؛ دادستان مرکز استان 20 نفر از پرسنل شیلات حدود سه ماه را در زندان سپری کردند و در این میان بستگان و برادر مدیرکل شیلات استان هم دیده می شدند.

صیادان مجاز شهرستان جویبار اظهار امیدواری کردند مسئولین بخصوص مدیرکل شیلات استان فکری به حالشان بکند و آنها را از این معضل بزرگ که 500 نفر را از کار بیکار می کند نجات دهد.

می خواهیم جلوی بیکاری را بگیریم

حبیب نژاد؛ مدیرکل شیلات مازندران در همین رابطه در گفتگویی با خبرنگار وارش نیوز در بابلسر گفت: این صیادان تعدادشان اندک است و نمی توان جلوی کسی را که وقتی درخانه اش را باز می کند و دریا را می بیند گرفت.

وی با بیان این مسئله که شیلات این مراعات را به منظور جلوگیری از بیکاری انجام می دهد افزود: اگر اینها ماهی نگیرند و درگیر کارهای دیگر شوند خوب است؟

مدیرکل شیلات مازندران در واکنش به ماجرای دستگیری بردارش نیز گفت: در آن قضیه ما می خواستیم کمی متخلفان را بترسانیم و البته یک نظارت کلی بکنیم. به همین خاطر من خودم از دادستان خواستم برادر مرا هم بگیرند!

 امید است برخورد قاطع تری با صیادان غیرمجاز گرفته شود و صیادان مجاز به حق خود برسند

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :