آخرین عناوین

دوشنبه 11 اسفند 1393-0:38 کد خبر:5645

آخرین گمانه زنی ها برای پست مدیر کلی ارشاد مازندران:

کدام تیم برنده تصاحب صندلی ریاست ارشاد می شوند؟/نیروی وزیر یا استاندار!!!

گمانه زنی ها در مورد انتصاب مدیر کل ارشاد مازندران روز به روز داغ تر می شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،حجت الاسلام ابراهیمی بعد از قریب به شش سال ریاست بر اداره کل فرهنگ مازندران به دانشگاه بازگشت تا ماه های پایانی خدمتش را به دور از حواشی پشت سر بگذارد و به قول ارشادی ها خللی در روند بازنشستگی اش ایجاد نشود.

از روزی که در غیاب استاندار مازندران مدیرکل ارشاد را جابه جا کردند تا به حال این نهاد مهم فرهنگی محل گمانه زنی و رفت و آمدهای فراوانی بوده است تا تکلیف شریان اصلی فرهنگ و هنر استان را روشن کند، در این میان اما «ربیع فلاح جلودار» آرام و چراغ خاموش در حال رصد کردن فضای رقابتی است و هیچ اظهار نظری هم نمی کند.

از میان گزینه های مطرح شده دو نام بیش از دیگران در صدر ظن و گمان ها قرار داشت و دارد،«احدجاودانی» معاون سابق اداره کل فرهنگ مازندران در دوران اصلاحات که همینک به عنوان مشاور در وزارت نیرو مشغول به کار است و «علی شادمان» مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، افرادی هستند که بیشترین بخت را برای تکیه زدن به جایگاه شیخ اصولگرا دارند.

بنا به اطلاعات موثقی که به دست وارش نیوز رسیده است، علی جنتی«احد جاودانی» را برای مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اصفهان مدنظر دارد و حتی  در این رابطه با وی گفتگو کرده است اما «شادمان» که یک بار تا آستانه مدیرکلی پیش رفت و حتی نامه ای خطاب به وی به عنوان مدیرکل از وزارت خانه ارسال شد همچنان اصلی ترین گزینه موجود است.

«شادمان» که پس از رایزنی ها فراوان به عنوان گزینه اصلی ربیع فلاح، جلودار رقابت بود و به وزارتخانه معرفی شد توانست از هفت خوان رستم وزیر و معاونینش بگذرد و با خیال آسوده به مازندران بازگردد اما فشارهای ممتد اصولگرایان وزیر را از تصمیمش منصرف کرد و «شادمان» را که نامش بر سرزبان ها افتاده بود به کنج عزلت فرستاد.

به همین خاطر شادمان اینک از خود تمایل چندانی نشان نمی دهد و همچنان از برخورد پیشین دلخور است.

از طرفی دیگر یکی از نمایندگان مازندران در مجلس که از حامیان جدی ابراهیمی به شمار می آمد نظر مساعدی نسبت به شادمان ندارد و به همین خاطر در راه انتخاب وی خلل ایجاد می کند.

«علی شادمان» که از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان معتدل به شمار می آید مورد حمایت استانداری و بخشی از هنرمندان مخصوصا در بخش هنرهای تجسمی وموسیقی است، اما اصحاب رسانه که شناخت چندانی از وی ندارند هنوز به شکلی روشن از او حمایت نکرده اند.

جدا از همه حکایات و شکایات عنوان شده در طی ماه های اخیر بلاتکلیف ماندن اصلی ترین نهاد فرهنگی استان، آنهم در شرایطی که رهبری بر موضوع فرهنگ تاکید فراوانی دارند امری پسندیده نیست، از طرفی سرپرست فعلی این اداره کل که همزمان معاونت مالی را نیز به عهده دارد خوب می داند ماندنی نیست و از سویی دیگر به درازا کشیدن زمان انتخاب یک یا چند گزینه نهایی و مبهم بودن فضا برای هنرمندان و فرهنگ دوستان استان نفس فرهنگ مازندران را گرفته است.

با توجه به اینکه کمتر از 20 روز به آغاز سال جدید شمسی مانده و نوروز یکی از بی بدیل ترین فرصت ها برای معرفی فرهنگ و هنر مازندران به مسافران و گردشگران به شمار می آید ضروری است که هرچه سریعتر تکلیف این دستگاه تاثیرگذار استان مشخص شود.

اگرچه برخی از نمایندگان مجمع همچون نیاز آذری و یوسفیان ملا اعلام کرده اند که به کفایت و مدیریت خوب رای می دهند اما برخی دیگر از نمایندگان همچنان مسائل جناحی را اصلی ترین شاخص انتخاب خود می دانند و به همین خاطر موفق شده اند در این روند دخالت کنند.

بی برنامگی فعلی این اداره کل به علاوه بلاتکلیفی و سردرگمی کارمندان باعث شده است که این روزها هیچ طرح و ایده خاصی متولد نشود و رغبتی برای تصمیم گیری های حساس در میان نباشد.

اگر مسئله «جاودانی» منتفی شده و این خبر به استانداری مازندران هم رسیده است مایه تعجب است که چرا دکتر فلاح نمی تواند برای یکبار هم که شده مدیر مدنظر خود را به کرسی ریاست بنشاند و همچنان با دودلی و کشتن زمان مشغول سبک و سنگین کردن فضاست!

از وزارت فرهنگ و ارشاد و استاندار مازندران انتظار می رود که با اقدامی سریع و با تصمیمی قاطع نشان دهند که تسلیم فشارهای مختلف نخواهند شد و فرصت فعالیت را به کسانی که همگام و هم عقیده با دولت هستند خواهند داد،این کار برای وزیری که در سطح کلان مشغول مبارزه با تندروهاست کار چندان سختی به نظر نمی رسد.

متاسفانه شعارهای فرهنگی دولت در مازندران همچنان در نوبت عملیاتی شدن مانده و انگار نه انگار که دو سال است دولت عوض شده و مردم به گفتمانی تازه «بلی» گفته اند.

اگر تا پایان این هفته تکلیف فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روشن نشود باید اندک امیدهای باقی مانده را هم دفن کرد و منتظر ماند تا بازهم گزینه ای به استان تحمیل شود که نه تنها نسبتی با شعارهای دولت ندارد بلکه اصلا از فرهنگ و هنر بویی نبرده است.

انتخاب هرچه سریعتر مدیرکل ارشاد مازندران پیامی قاطع و محکم برای کسانی خواهد بود که از این بلاتکلیفی بیشترین استفاده را برای تخریب دولت می برند و از طرفی دیگر مایه امیدواری اهالی فرهنگ و هنر مازندران خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سعید
    دوشنبه 11 اسفند 1393-22:38


    توی این روزهای باقی مونده اخر سال هم مطمئن باشید کسی انتخاب نمیشه و همه کارها رو از الان به بعد از سال جدید موکول می کنند و تا بوده همین بوده.