آخرین عناوین

جمعه 15 اسفند 1393-12:24 کد خبر:5661

رییس ستاد راهیان‌نور سپاه کربلای مازندران خبر داد:

استقبال جوانان جهت خدمت به بازدید کنندگان مناطق راهیان نور / استقبال کم نظیر خانواده های مازندرانی

رئیس ستاد راهیان‌نور سپاه کربلای مازندران گفت: مشکلی برای حضور زائران مازندران با وسایل شخصی در مناطق عملیاتی وجود ندارد.


به گزارش خزرخبر ، سیدقاسم هاشمی در نشست خبری برای اعزام راهیان‌نور استان مازندران با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه در استان مازندران تشکیل شد و تلاش داریم انتظارات اصحاب رسانه را در قالب این نهاد برآورده کنیم، اظهار کرد: رهبر انقلاب بیشترین سفر را به مناطق راهیان‌نور را داشتند و حتی راهبردهای را به متولیان و دست‌اندرکاران ارائه می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی راهیان‌نور بهترین منبع برای مبارزه با دشمن در حوزه جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا برنامه‌های راهیان‌نور به نحو مناسبی برگزار شود و این عزم در استان وجود دارد.

هاشمی با اشاره به دائمی شدن فعالیت ستاد راهیان‌نور در کشور گفت: بیش از 3 هزار و 500 مازندرانی به منطقه غرب و شمال‌غرب اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد راهیان‌نور به فعالیت ستاد راهیان‌نور دانش‌آموزی مازندران نیز اشاره کرد و افزود: از مهرماه تاکنون بیش از 20 هزار دانش‌آموز به مناطق جنگی اعزام شدند.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی برای اعزام دانشجویان به مناطق جنگی نیز خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی حضور بیش از 5 هزار دانشجو در مناطق عملیاتی در برنامه کاری قرار دارد که اعزام دانشجویی نیز شروع شد.

هاشمی درباره اعزام افراد عادی به مناطق راهیان‌نور در استان گفت: طبق برنامه‌ریزی حدود 25 هزار نفر مازندرانی از 16 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و برای ارائه خدمات مطلوب به زائران راهیان‌نور استانداری مازندران به عنوان رئیس ستاد راهیان‌نور هماهنگی لازم را با مسئولان سپاه و بسیج در دستور کار دارند.

رئیس ستاد راهیان‌نور استان مازندران در ادامه با بیان اینکه سایر دستگاه‌های خدماتی استان نیز زیر نظر استانداری مازندران مسئولیت ارائه خدمات مطلوب به زائران را در برنامه کاری دارند، تصریح کرد: بیش از 200 راوی دفاع مقدس مسئولیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس را در دستور کار دارند و این افراد با دریافت آموزش لازم تلاش دارند که فرهنگ مقدس را به خوبی به زائران ارائه دهند.

هاشمی درباره زیرساخت‌های موجود مازندران در مناطق راهیان‌نور اظهار کرد: ستاد اسکان راهیان‌نور مازندران در این منطقه امکان پذیرایی و اسکان بیش از یک‌هزار و 200 نفر در شب را فراهم می‌کند.

وی درباره ابلاغ سهمیه اعزام شهرستان‌های مازندران افزود: امسال با توجه به بهار فاطمی ساز و کاری برای شهرستان‌ها تعریف شد، همه افرادی که برای راهیان‌نور حضور پیدا می‌کنند برای دریافت خدمات نیاز به ثبت‌نام دارند.

رئیس ستاد راهیان‌نور محل ثبت‌نام از خانواده‌ها را بسیج محلات استان و شهرستان اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از سردرگمی مردم، نیاز است که ثبت‌نام انجام شود.

وی درباره ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مناطق جنگی نیز خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه همکاری مناسبی با ستاد دارد و بیش از 30 پزشک با تجهیزات مناسب در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

هاشمی درباره ناوگان ترابری برای اعزام زائران راهیان‌نور نیز با اشاره به اینکه بیش از 500 اتوبوس استان در اختیار این ستاد قرار گرفت، تصریح کرد: طبق برنامه بیش از 50 هزار مازندرانی به مناطق جنگی اعزام شدند که تنها در ایام عید بیش از 25 هزار نفر به این مناطق اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد راهیان‌نور استان مازندران درباره برنامه‌های فرهنگی گفت: تیم‌های هنری، رادیوی در مسیرهای مختلف طرح‌ریزی شد و بیش از 25 برنامه فرهنگی در هر دوره در برنامه کاری قرار دارد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :