آخرین عناوین

جمعه 15 اسفند 1393-12:33 کد خبر:5662

دبیر مجمع خیران ماهک مازندران خبر داد:

کودکان سرطانی نیازمند کمک همه مردم/پیشتازی مردم در کمک به مجمع خیران

دبیر مجمع خیران ماهک مازندران از نیازمندی کودکان سرطانی جهت دریافت کمک قشرهای مختلف مردمی خبر داد.


به گزارش خزرخبر، عبدالرضا شهریاری در جمع خبرنگاران درباره فعالیت مجمع خیران ماهک در مازندران با اشاره به اینکه این مجموعه در سال 89 برای کمک به کودکان سرطانی استان مازندران تشکیل شد، اظهار کرد: تعدادی از خیران سلامت مازندران در سال 89 در بازدیدی که از روند درمانی کودکان سرطانی در مازندران داشتند و با مشاهده مشکلات کودکان سرطانی تصمیم به احداث بیمارستانی برای کودکان سرطانی در مازندران گرفتند.

دبیر مجمع خیران ماهک مازندران یادآور شد: با توجه به کمبود جایی که در مرکز درمانی کودکان سرطانی مازندران در حال حاضر وجود دارد روند درمانی طولانی می‌شود که برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان مجهز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در صورت تهیه امکانات مناسب برای کودکان سرطانی احتمال بهبودی کودکان 80 تا 85 درصد است، گفت: بیمارستان ماهک در حال حاضر در 2 هزار مترمربع در زمینی که محروم شهیدی اهدا کرد در پنج طبقه در حال احداث است.

شهریاری با اشاره به همکاری مناسب شهرداری برای احداث این بیمارستان گفت: شهرداری برای پروانه ساختمانی که 650 میلیون تومان هزینه داشت یک ریال پول دریافت نکرد.

دبیر مجمع خیران ماهک مازندران در ادامه با بیان اینکه همه امکانات بیمارستانی و رفاهی برای درمان کودکان سرطانی در این مرکز انجام می‌شود، افزود: احداث محلی برای همراه بیمار در برنامه کاری خیران سلامت ماهک قرار دارد.

وی درباره ضرورت احداث این مرکز درمانی در مازندران گفت: 40 درصد بیماران مرکز درمان سرطانی کودکان ساری مازندرانی هستند، احداث این مرکز یکی از نیازهای اساسی برای مردم استان بود.

شهریاری با بیان اینکه مرکز درمانی کودکان سرطانی ماهک دومین مرکز درمانی ویژه کودکان است، خاطرنشان کرد: اقدامات این مرکز طوری طراحی شد که امکان پذیرش از سایر استان‌های کشور را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه فاز اول اجرای این طرح بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: طبق برنامه زمان‌بندی فاز اول این پروژه تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر مجمع خیران ماهک مازندران به مشارکت مردمی در اجرای این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: از محل فرم عضویت قطره‌ای ماهانه 20 تا 25 میلیون تومان کمک دریافت می‌شود.

وی دیگر برنامه‌ها برای مشارکت دادن مردم در اجرای این طرح را توزیع بیش از 5 هزار قلک در سطح شهر و نیز نصب بیش از 500 صندوق ایستاده در مراکز اداری و تجاری اعلام کرد و میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ماهک را بیش از 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همه اعتبارات ساخت این پروژه از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

شهریاری در پایان از برنامه‌ریزی برای برپایی سومین بازارچه مجمع خیران ماهک در مازندران از 18 تا 22 اسفند ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: درآمد این بازارچه برای احداث بیمارستان و کمک به کودکان سرطانی هزینه می‌شود که در خیابان فرهنگ ساری برپا می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :