آخرین عناوین

شنبه 16 اسفند 1393-21:45 کد خبر:5667

مدیرکل بنیاد شهید مازندران خبر داد:

استان برتر در طرح سپاس/مشکلات عبور و مرور جانبازان در برخی ادارات

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به اینکه محیط شهری ما متناسب با تردد جانبازان نیست، گفت: اگر جانبازی بخواهد وارد اداره‌ای شود این کار به سختی انجام می‌شود.


به گزارش خزرخبر، عباس‌علی رضایی در نشست خبری که در مجتمع نگهداری از جانبازان ایثار مرکز مازندران برگزار شد، اظهار داشت: کار بنیاد شهید باید نهادینه کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و در کنار این مسائل،وظیفه‌مند است به امور ایثارگران بپردازد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در روز بزرگداشت ‌شهدا، بیشتر به شهدا بپردازند، گفت: هرچند که برگزاری مراسم شهدا در مازندران به خوبی برگزار می‌شود و دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به نقش مازندران در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حضور در دفاع مقدس، افزود: مازندران 2 هزار و 384 آزاده و 31 هزار و 790 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران بیشترین شهدای روحانی را در کشور دارد، تصریح کرد: برای ارائه خدمات به ایثارگران، بنیاد شهید در پنج حوزه تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی، بهداشت و درمان، عمران و مسکن و حوزه توسعه منابع انسانی فعالیت می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه آنچه ما برای ایثارگران انجام می‌دهیم، انجام وظیفه و قدردانی است، ادامه داد: کسی که شکرگزاری می‌کند دیگر نباید گزارشی ارائه کند.

وی با بیان اینکه رهبری هم بر سپاس‌گزاری از ایثارگران تاکید دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات ما شاید به میزان توقعات پاسخ ندهد.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به اینکه در حوزه معاونت تعاون، عمده فعالیت‌ها به معیشت ایثارگران می‌پردازیم، اضافه کرد: دیدارها از ایثارگران در قالب تیم‌های دو نفره انجام می‌شود و دیدارهای تخصصی به همراه دستگاه‌های اجرایی هم داریم.

این مسئول با بیان اینکه در طرح سپاس از ایثارگران جزو استان‌های برتر هستیم، گفت: هر فرماندار پنج مشاور مشورتی و برای استانداران 11 مشاور مشورتی داشتیم که از امسال مشاوران فرمانداران به سه نفر و مشاوران استانداران به پنج نفر کاهش یافت.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به اینکه قرار است 17 شبکه اقشار را در سال 94 شکل دهیم، ادامه داد: شبکه پزشکان، حقوق‌دانان، روان‌شناسان، خیران، روحانیان، سالمندان، فرهنگیان و... از جمله این شبکه‌ها هستند.

رضایی با بیان اینکه در مباحث درمان تا قبل از سال 93 درمان ایثارگران شاغل به دستگاه‌ها مربوط بود، افزود: از شهریور 93 درمان ایثارگران شاغل هم به ما تفویض شده و همه ایثارگران مازندرانی از پوشش بیمه طلایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی 11 هزار و 700 دانشجو و 2 هزار و 800 دانش‌آموز داریم، تصریح کرد: در معاونت فرهنگی در حوزه قرآنی هم فعالیت داریم و امسال رتبه نخست قرآن را در سطح کشور به دست آوردیم.

این مسئول با بیان اینکه حدود 45 هزار نفر از ایثارگران در مباحث قرآنی فعال هستند، ادامه داد: در حوزه عمرانی هم بیشترین فعالیت ما در ساماندهی گلزار شهدا، مسکن خانواده شهدا و ایثارگران و مناسب‌سازی شهری است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به اینکه محیط شهری مازندران متناسب با جانبازان نیست، گفت: اگر جانبازی بخواهد وارد اداره‌ای شود این کار به سختی انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه از دستگاه‌هایی که ورود پیدا کرده و متناسب‌سازی کردند سپاس‌گزاری می‌کنیم، عنوان کرد: از شهرداری‌ها تقاضا داریم مناسب‌سازی فضا را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه جانباز ویلچری ما نمی‌تواند پله‌های دستگاه‌ها را طی کند، اضافه کرد: اگر جانبازی به اداره‌ای مراجعه می‌کند مدیر آن دستگاه خود به استقبال از جانباز برود.

وی با بیان اینکه در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، 28 برنامه برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با همکاری منابع طبیعی، به نام هر شهید درخت‌کاری می‌کنیم و این درخت‌ها باید شناسنامه‌دار شوند.

رضایی با اشاره به اینکه استانداران گذشته فعالیت‌های خوبی در زمینه مربوط به ایثارگران داشتند، گفت: استاندار فعلی مازندران هم همکاری ویژه با بنیاد شهید دارد و 224 مورد دیدار با خانواده ایثارگران، شهدا و آزادگان داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با بیان اینکه ایثارگران هیچ مطالبه‌ای از ما ندارند، اذعان داشت: ایثارگران فقط می‌خواهند بدانند که فراموش نشده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده دغدغه ما اشتغال است، متذکر شد: تصور بر این است هر سهمیه‌ای که به وجود بیاید مربوط به ایثارگران و خانواده شهدا است درحالی که 25 درصد از جذب دستگاه‌ها به جامعه ایثارگران تعلق دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :