آخرین عناوین

يکشنبه 17 اسفند 1393-21:50 کد خبر:5672

فرماندار نکا اعلام کرد:

24 روستای هزارجریب نکا ‌مشکل آب آشامیدنی دارند

فرماندار نکا گفت: 24 روستای هزارجریب نکا با مشکل آب آشامیدنی روبرو است که این شایسته شهرستان نیست و باید چاره‌اندیشی شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رحیم قاسمی‌طوسی در جلسه مجمع عمومی بسیج شهرستان نکا در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: 70 درصد شهرستان نکا منطقه هزارجریب است و باید خدمات‌رسانی مناسب به مردم این منطقه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه با بارندگی‌های اخیر برخی از مشکلات کمبود آب در شهرستان رفع شده است، بیان کرد: نباید بعد از گذشت بیش از 35 سال از انقلاب اسلامی، شاهد برخی مشکلات در روستاها باشیم بلکه باید خدمات مناسب به همه اقشار جامعه ارائه کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به طرح درآمدزایی در مناطق هزارجریب نکا از طریق کشت گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: ساخت کارخانه بسته‌بندی و فرآوری در منطقه هزارجریب نکا به وسعت 6 هکتار انجام شده تا این مجموعه براساس مطالعات و نیازهای منطقه با همکاری دانشگاه بقیة‌الله (عج) تهران ایجاد شود که بحث اکنون بر سر این است که سایت کشت گیاهان دارویی را قبل از عید تحویل بگیرند و کارهای مقدماتی در حال انجام است.

قاسمی‌طوسی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی با توجه به هزینه پایین و درآمد بالا، از جمله راه‌کارهای مناسب برای افزایش درآمد در روستاهای این شهرستان است که با جدیت دنبال می‌شود و احداث کارخانه گیاهان دارویی در هزارجریب نکا تا پایان سال در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این سایت، شهرستان نکا به عنوان قطب علمی گیاهان دارویی کشور می‌شود که بین هشت تا 10 میلیون تومان برای افراد بومی منطقه و کشاورزان تولید درآمد می‌شود و در این رابطه تنها تولید برای ما مهم نیست بلکه فروش و بازگشت سرمایه از فروش اهمیت دارد.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه شهرستان نکا سرشار از معادنی است که معدن درآمدزایی است، بیان داشت: استفاده از صنعت برای شهرستان و ایجاد درآمد مهم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب در این رابطه وارد شده و در جهت تقویت صنعت تلاش کنیم و از این معادن تولید درآمد کنیم.

این مسئول افزود: شهرستان نکا دارای بهترین ظرفیت و جذب سرمایه‌گذار در صنایع، تولیدات باغی و محصولات مختلف کشاورزی است که باید با شناسایی ظرفیت‌های مختلف برای رفع مشکل شهرستان اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی مناسب برای صنایع نداشته باشیم، درآمدزایی خوبی نخواهیم داشت و ساخت دستگاه، نصب و راه‌اندازی به ضرر ما خواهد بود و متضرر می‌شویم.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه دنگسرک‌نکا مرکز مرکبات کشور معرفی شده است، گفت: امسال دنگسرک نکا برای 9 استان کشور، مرکبات شب عید را تهیه و توزیع کرده است که استان‌های مختلف بی‌نیاز از واردات مرکبات شدند.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه در سال‌جاری با برنامه‌ریزی انجام شده حدود سه هزار تن پرتقال به منظور تامین میوه ایام عید در مراکز سورتینگ شهرستان، بسته‌بندی و برای ذخیره‌سازی آماده شده است، تصریح کرد: پرتقال به قیمت دو هزار و پانصد تومان از باغداران خریداری شد.

وی بیان داشت: طرح ذخیره‌سازی میوه ایام عید در راستای تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در ممانعت از واردات بی‌رویه مرکبات به کشور، و با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی در حال انجام است که اجرایی و موجب رونق قیمت این محصول شده است و مرکباتی تاکنون وارد کشور نشد.

فرماندار نکا افزود: شهرستان نکا حلقه چهارم طلاق در استان است که باید تلاش کنیم با شناسایی معضلات، در پی رفع آن برآییم و از طلاق جوانان این شهرستان که به شهر سنتی و دینی و قم مازندران معروف است بکاهیم.

قاسمی‌طوسی گفت: 85 درصد طلاق شهرستان نکا با مشاوره‌های نوین و نوع جدید از طریق تشکیل کمیته‌هایی متشکل از روحانیون مطلع، روان‌شناس و افراد دارای نفوذ در مناطق مختلف قابل رفع و حل شدنی است که امیدواریم با شناسایی دقیق معضلات با استفاده از این افراد در پی حل مشکل طلاق در شهرستان باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :