آخرین عناوین

يکشنبه 17 اسفند 1393-21:54 کد خبر:5673

خبرگزاری فارس گزارش می دهد

کلافه شدن کارگران از معوقاتی که فقط قولش را می‌گیرند

پرداخت نشدن معوقات کارگران آن‌هم در نزدیکی سال نو منجر به کلافه شدن و بعضا تجمع آنها در شرکت‌ها شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در حالی که اسفند متورم 93 از نیمه گذشته است و اقشار مختلف مردم در پی خرید سال نو و ورود موفق و خوش‌یمن به فصلی تازه هستند، اما کارگران برخی شرکت‌ها نه‌تنها امیدی به گرفتن عیدی ندارند، بلکه هنوز مشخص نیست که آیا معوقات‌شان پرداخت می‌شود یا خیر.

هفته گذشته بود که کارگران یکی از شرکت‌های ساحلی در شرق مازندران به دلیل پرداخت نشدن حقوق چند ماهه خود تجمع کردند و قرار شده است تا قبل از پایان سال، معوقات آنها پرداخت شود، این اما و اگرها و وعده‌ها روح و جسم کارگران را در آستانه سال نو، حسابی به‌هم ریخته است، زیرا آنها نمی‌دانند چگونه باید پاسخ زن و فرزند خود را بدهند.

از اینها که بگذریم، بسیاری از آنها مستاجر هستند و یا قسط خانه و اقساط دیگر را باید پرداخت کنند، یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری گفت: حدود چهار ماه است که حقوق نگرفتیم، با شرایط فعلی، امیدی به کار در سال آینده نداریم زیرا شرکت ما به‌زودی ورشکست می‌شود و دوباره باید دنبال کار جدید باشیم.

وی که متاهل و دارای یک فرزند است، اظهار کرد: در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنم، دو ماه است اجاره خانه را نداده‌ام و صاحب‌خانه نیز گناهی نکرده، پولش را می‌خواهد.

شب گذشته نیز کارگران شرکت سارویه شمال(ساریت) شرق مازندران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق، مطالبات و معوقات خود در این شرکت تجمع کردند.

آنها مدیر شرکت را به تجمع در مقابل "صندوق ایرانیان سبز ساری" که مدیریت آن نیز با مالک شرکت ساریت است، تهدید کردند.

به نظر می‌رسد صحبت فرمانداران شرق مازندران نیز با شرکت‌هایی که بدهی معوقه به کارگران دارند ترتیب اثر داده نشده است و اوضاع مالی این شرکت‌ها بسیار وخیم بوده و حتی رو به ورشکستگی قرار دارند.

با این شرایط، باتوجه به تجربیات گذشته پیش‌بینی می‌شود اگر تا پایان هفته جاری کارگران نتوانند به حق و حقوق خود برسند؛ باید منتظر دیدن و شنیدن تجمعات آنها پشت درب‌ مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :