آخرین عناوین

يکشنبه 17 اسفند 1393-21:59 کد خبر:5675

فارس بررسی می کند

آیا پروژه کمربندی ساری به سرانجام می‌رسد؟اما و اگرهای پروژه‌ای که قرار است گره‌گشایی کند

با توجه به وعده‌های مسئولان و نقش مهم کمربندی در کاهش ترافیک آیا پروژه کمربندی ساری به سرانجام می‌رسد و یا همچنان در اما و اگرهای کوچک و بزرگ دست و پا می‌زند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، پروژه کمربندی شمالی در سال 54 کلید خورده و هنوز به سرانجام نرسیده است.

با توجه به اینکه اهمیت افتتاح کمربندی شمالی و نقش تاثیرگذار آن در روان‌سازی و کاهش ترافیک بر هیچ کسی پوشیده نیست و این موضوع که ساری، مرکز استان است و مرکز استان از داشتن کمربندی محروم است باید تدبیری جدی اندیشیده شود.

غلام‌عباس رستمی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مازندران درباره وضعیت پروژه کمربندی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: قرار است بخشی از کمربندی از سه‌راه جویبار تا مرکز فنی‌وحرفه‌ای 22 بهمن به‌صورت همسطح در ایام نوروز افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: البته این موضوع به شرایط آب و هوایی بستگی دارد که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا به بهره‌برداری می‌رسد.

*ساخت روگذر و زیرگذر کمربندی شمالی ساری

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مازندران با اعلام اینکه ساخت روگذر و زیرگذر در مسیر کمربندی شمالی ساری در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث روگذر در مسیر سه‌راه جویبار و گارد جنگل قطعی است و همچنین تقاطع ارم و 22 بهمن به صورت زیرگذر است.

رستمی با اشاره به اینکه تاکنون 25 میلیارد تومان برای احداث کمربندی شمالی هزینه شده‌ است، افزود: احداث غیرهمسطح این کمربندی مستلزم 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

وی با تاکید بر نقش مهم کمربندی در کاهش ترافیک ساری، تصریح کرد: همچنین بحث تقاطع غیرهمسطح سمسکنده را در دستور کار داریم که یک لاین آن قرار است قبل از نوروز افتتاح شود.

*شهرداری وظایف خود را انجام داده است

مسعود پیری عضو شورای اسلامی شهرستان ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه احداث کمربندی ساری برعهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: شناسایی، تملک و آزادسازی املاک برعهده شهرداری بوده که انجام شده‌ است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در سه شیفت جهت افتتاح کمربندی ساری، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال این کمربندی به بهره‌برداری برسد که در حال آماده‌سازی برای آسفالت است.

*تاثیر کمربندی ساری در کاهش ترافیک

عضو شورای اسلامی شهرستان ساری با اعلام اینکه افتتاح کمربندی ساری تاثیر به‎سزایی در بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک دارد، افزود: در ایام نوروز با تردد خودروها در مسیر کمربندی از تردد آنان در داخل شهر جلوگیری می‌شود که این امر به کاهش ترافیک کمک می‎کند.

پیری تصریح کرد: ترافیک بحث استراتژیک است که نمی‌توان با اصلاح پل مدیریت کرد و مستلزم برنامه‌های بالادستی است.

*ساری تنها مرکز استانی فاقد طرح جامع ترافیکی

وی با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استانی است که فاقد طرح جامع ترافیک است، خاطرنشان کرد: با شروع دوره چهارم شورای شهرستان ساری این موضوع به عنوان برنامه اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت.

*طرح جامع ترافیک ساری تدوین می‌شود

عضو شورای اسلامی شهرستان ساری یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار انتخاب شده و طرح جامع ترافیک شهر ساری در حال مطالعه و تدوین است.

پیری عنوان کرد: همچنین برای سال آینده بحث مانیتورینگ بزرگ‌راه‌ها و تقاطع‌ها را داریم که این موضوع نیز در راستای کنترل بحث ترافیک است.

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اینکه پروژه کمربندی ساری 27 سال به کندی پیش رفت، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر این موضوع با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفت.

وی بیان‌ کرد: برای خودروهای سنگینی که از مسیر قائم‌شهر وارد ساری می‌شوند باید روگذر احداث شود درحالی‌که اکنون ماشین‌های سنگین به دوربرگردان هدایت می‌شوند که این موضوع گره ترافیکی ایجاد می‌کند.

*ایجاد راه‌دسترسی روستایی در کمربندی ساری

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در مسیر کمربندی راه دسترسی بسیاری از روستاها قطع می‌شود که باید راه‌های دسترسی روستایی لحاظ شود.

دامادی یادآور شد: همچنین در مسیر سه‌راه جویبار نیز باید حتما روگذر احداث شود در غیر این صورت گره ترافیکی ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه مخالف بازگشایی کمربندی شمالی هستم، تصریح کرد: با افتتاح زودهنگام این کمربندی نه تنها مشکل مردم حل نمی‌شود بلکه مشکلی به مشکلات مردم افزوده می‌شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی مردم می‌توانند با افتتاح پروژه‌ای خیال آسوده داشته باشند که تمامی مسائل و مشکلات در آن ملحوظ نظر قرار گرفته باشد.

*پروژه کمربندی ساری قابلیت افتتاح ندارد

دامادی افزود: این پروژه قابلیت افتتاح ندارد و نظر خود را به صورت مکتوب اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به وعده‌های مسئولان و همچنین با توجه به نقش غیرقابل انکار احداث کمربندی در کاهش ترافیک آیا این پروژه به سرانجام می‌رسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :